اپل نسل جدید سیستم‌عامل OS X را معرفی کرد: OS X Mavericks

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
در طول کنفرانس WWDC امسال، کمپانی اپل نسل جدیدی از سیستم‌عامل مکینتاش را معرفی کرد. این سیستم عامل ویژگی‌های جدید و در عین حال جالبی دارد که می‌تواند رضایت کاربران را بیش از پیش جلب نماید.
تبلیغات

در نسخه‌های قبلی OS X می توانستید از چند پنجره در کنار هم استفاده کنید اما حالا می توانید آن پنجره ها را در کنار هم و در تب ها داشته باشید. نکته جالب دیگر، اضافه شدن تگ‌هاست. کار کردن با پنجره‌ها نیز با استفاده از آن‌ها راحت‌تر شده است؛ حتی برای ذخیره فایل هم می توان از تگ ها استفاده کرد.

مورد بعدی پشتیبانی از چند صفحه نمایش نیز بهبود یافته است. این سیستم عامل عملکرد بسیار بهتری در پشتیبانی از چند صفحه نمایش دارد.

اپل در Mavericks به طرز هوشمندنه ای میزان فعالیت پردازنده را تا 72 درصد کاهش داده است. البته هنوز فعلا نتایج عملکرد این سیستم عامل در مورد پردازنده را منتشر نکرده است؛ اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، Mavericks یک پدیده محسوب می‌شود.

در مورد حافظه نیز عملکرد Mavericks بسیار قابل قبول است. مثلا وقتی در حال کار با نرم افزار خاصی هستید تنها بخش خاصی از حافظه که مربوط به آن نرم افزار است، فعال می شود. و این به این معنی است که این سیستم عامل در مصرف انرژی بسیار عالی عمل می‌کند.

نسخه پیش نمایش Mavericks از همین امروز در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود و دوست‌داران سیستم عامل OS X می‌توانند از آن استفاده کنند.

این بخش بعدا به طور کامل بروز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات