اپل اعلام کرد: بیش از 900 هزار برنامه در اپ‌استور اپل

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
امشب شب نطق اپل در WWDC 2013 است که به طور زنده توسط تیم زومیت تهیه و منتشر می‌شود. تیم کوک، مدیرعامل این کمپانی نام آشنا در خلال این نطق با اعلام آمار و ارقام جالبی پیرامون تعداد برنامه‌های موجود در فروشگاه برنامه‌های اپ‌استور بر کاربرد بالای محصولات اپل اذعان کرد.
تبلیغات

تیم کوک اعلام کرد که بیش از 900 هزار برنامه‌ی کاربردی در اپ‌استور اپل موجود است که از این بین بیش از 375 هزار مورد برای تبلت آی‌پد به طور کامل بهینه شده‌اند. این در حالی است که سپتامبر گذشته، این آمار و ارقام در حدود 700 هزار برنامه‌ی آیفون بود که تنها 250 هزار برنامه برای تبلت آی‌پد موجود بود. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت شتاب بالایی در تهیه و انتشار برنامه‌های کاربردی بر بستر تبلت اپل وجود دارد.

apple-1
apple-2
apple-3

از سوی دیگر در ماه مه، اپل از مرز 50 میلیون دانلود برنامه گذشت. و از آنجا که توجه آن‌ها بیشتر بر توسعه‌دهندگان است، بنا به اعلام تیم کوک، اپل تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار به تولید کنندگان برنامه پرداخت کرده است، که نیمی از آن در سال گذشته بوده است. اپل همچنین مدعی است که بیش از 74 درصد از مجموع درآمد حاصل از فروش برنامه‌های کاربردی بر بستر گوشی‌های هوشمند از آن آن‌هاست، در حالی که سهم اندروید از این بازار تنها 20 درصد است.

خبرهای بیشتر را در صفحه اختصاصی WWDC 2013 مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات