گوگل در یک قدمی بزرگترین خرید امسال خود، شرکت نوپای سرویس نقشه Waze است

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
غول جستجوی جهان تصمیم دارد تا شرکت نقشه‌برداری ویز را با قیمت هنگفت 1.3 میلیارد دلار، از آن خود کند. اگر این اتفاق رخ دهد، به جرات می‌توان گفت که دیگر هیچ سرویس نقشه‌ای در جهان نمی‌تواند در مقابل گوگل مپز عرض اندام کند؛ البته تا همین الان هم این سرویس برترین و کاربردی ترین سرویس نقشه در جهان محسوب می‌شود.
تبلیغات

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات گوگل در حال رایزنی‌های نهایی با همتایان خود در استارت‌-آپ ویز هستند تا بتوانند با پرداخت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار، این سرویس نقشه پرطرفدار را از آن غول جستجوی جهان کنند. این در حالی است که چند وقت پیش، فیسبوک نیز آمادگی خود مبنی بر خرید این شرکت به قیمت یک میلیارد دلار را اعلام کرده بود؛ اما انگار گوگل حاضر است پول بیشتری پرداخت کند.

waze

ویز، که دارای یک اکوسیستم بسیار گسترده در سراسر جهان می‌باشد، در اصل یک سرویس مبتنی بر تلفن‌ همراه است که به طور اختصاصی به رانندگان سراسر جهان برای مسیریابی کمک می‌کند. این سرویس، اکنون بیش از 47 میلیون استفاده کننده دارد که روزانه برای مسیریابی و تردد، از آن بهره می‌برند.

جالب است بدانید که اپلیکیشن‌های مرتبط با نقشه، جزو 5 اپلیکیشن برتر و پرطرفدار در گوشی‌های هوشمند هستند که اکثر صاحبان گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاده می‌کنند.

هنوز هیچ مقام رسمی در شرکت ویز حاضر به مصاحبه در این مورد نشده است. اما به احتمال زیاد تا چند روز دیگر خبرهای جالبی در این مورد به گوش خواهند رسید.

نظر شما در مورد این اقدام گوگل چیست؟ آیا ویز به گوگل خواهد پیوست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات