پیتر بلنگر از فرآیند تهیه عکس‌های تبلیغاتی برای اپل می‌گوید

جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
عکاسی صنعتی، از جمله شغل‌های جذاب و البته پر زحمت محسوب می‌شود. به زبان ساده، یک عکاس صنعتی، باید از محصولاتی که مشتری می‌خواهد، عکس‌های جذاب و عامه‌پسند تهیه کند تا مشتری بتواند از آن‌ها استفاده کند. پیتر بلنگر (Peter Belanger)، عکاسی است که برای اپل، عکاس‌های تبلیغاتی تهیه می‌کند. حالا وی فرآیند تهیه این عکس‌ها را توضیح می‌دهد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل به خاطر تهیه عکس‌های ساده و بدون زوائد زیاد از محصولاتش معروف است. کافی است نگاهی به عکس‌های محصولات اپل بیاندازید تا به این مسأله پی‌ ببرید  برای تهیه عکس‌های این چنینی، زمان و انرژی زیادی صرف می‌شود. وب‌سایت ورج، مصاحبه‌ای با پیتر بلنگر، انجام داده است. عکاسی که علاوه بر شرکت‌هایی مانند پوما، آدیدایس، نایک، پیکسار، eBay و سیسکو، سال‌ها برای اپل کار کرده و نور‌های زیادی به محصولات اپل تابانده است. تصویر زیر، یکی از نمونه کارهای وی محسوب می‌شود.

iPad

در این مصاحبه، بلنگر توضیح می‌دهد که اپل هنگام تهیه عکس‌ها، توجه بسیار زیادی به جزئیات دارد و به همراه طرح‌ها و زوایه‌های عکسبرداری مختلف و مورد نظر خود به سراغ ما می‌آید.

بلنگر این مسأله را اینگونه توضیح می‌دهد:

تیم اپل، همیشه به همراه لیستی واقعاً خوب و سازماندهی شده از طرح‌ها و شات‌های مورد انتظارشان پیش ما می‌آیند. من با کارگردان هنری با استعداد اپل کار می‌کنم تا طرح‌های آن‌ها را به عکس تبدیل کنم. ما با موقعیت‌یابی و نحوه قرارگیری محصولات شروع می‌کنیم و سپس به سراغ نورپردازی می‌رویم. از آنجا که اپل در تهیه محصولات خود از مواد خاصی استفاده می‌کند، برای نمایش دقیق و بدون نقص آن‌ها، نورپردازی محصولات اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

همانگونه که در تصویر زیر می‌بینید، بلنگر، برای برجسته کردن هر آیتم در عکس‌‌ها، از تنظیمات و چینش پیچیده چراغ‌ها بهره می‌برد.

belangerSetup
من در ابتدا یک زوایه را انتخاب می‌کنم و در ادامه به این فکر می‌کنم که چگونه مواد استفاده‌شده در محصول را در عکس خود توصیف کنم و با انجام هر مرحله، به مرحله بعدی می‌روم. به همین دلیل است که مجموعه عکسبرداری من تا این حد پیچیده می‌شود. به این ترتیب هر زمان که مشتری بخواهد بخشی از محصول برجسته‌تر نمایش داده شود، به راحتی می‌توانم این کار انجام بدهم. این مسأله شبیه به کار با یک فایل در فتوشاپ است: شما نباید تمام کارها را در یک لایه (Layer) انجام بدهید. من به هر یک از چراغ‌ها به عنوان یک لایه نگاه می‌کنم و هر کدام را به صورت جداگانه تنظیم می‌کنم. به این صورت می‌توانم به نتیجه مورد نظر برسم.
PBSet

بلنگر توضیح می‌دهد که بخش زیادی از پروژه را با دوربین انجام می‌دهد اما همیشه نیازمند انجام بخش تکمیلی کار به کمک فتوشاپ نیز هست. وی اکثر عکس‌ها را در استودیوی خود در سانفرانسیسکو، به کمک دوربین کانن 5D Mark III و با استفاده از لنز 70-24 میلیمتری تهیه می‌کند. مصاحبه کامل با پیتر بنگلر در وب‌سایت ورج منتشر شده است.

در ویدئوی زیر نیز می‌توانید با مراحل کامل تهیه یک طرح روی جلد برای مجله Mac World آشنا بشوید.

نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات