دنیا از پنجره‌ی عینک گوگل به چه شکل است؟

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
مطالعه 7 دقیقه
با عینک گوگل که آشنا هستید؟ خلاقانه ترین و مبتکرانه ترین طرح گوگل که سر و صدای زیادی به پا کرده است و بازار اخبار مرتبط با آن هنوز هم داغ است. با کمک این وسیله می‌توانید به شکل بسیار دوست داشتنی، مسیر خود را بیابید، به جستجو بپردازید، اخبار ورزشی و روز جهان را دنبال کنید، به مشاهده تصاویر یا ویدیوهای ذخیره شده پرداخته یا حتی توییترتان را چک کنید. البته این ها همه آغاز کار بوده و هزاران اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید نیز در انتظار شما هستند. اما همه این‌ها در نزد کاربر چگونه به نظر می‌رسند؟ در این مطلب از زومیت به معرفی هرآنچه که از طریق این عینک مشاهده خواهید کرد پرداخته و آن ها را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.
تبلیغات

آنچه شما از طریق عینک گوگل مشاهده می‌کنید، تصویری حدودا 25 اینچی است که در دو و نیم متری شما در هوا شناور است.

همچنین با پیام "ok glass" نیز بیشتر از سایرین مواجه خواهید شد. چرا که بعد از انجام هر فرآیند یا وظیفه ای که به آن محول می‌کنید، این پیام ظاهر می‌شود. شیوه فعال سازی عینک نیز بسیار زیرکانه طراحی شده و به دو روش فشردن گوشه عینک یا تکان دادن سر به سمت بالا امکان پذیر است. روشن بودن صفحه بیانگر آن است که عینک فعال بوده و آماده پاسخ گویی به دستورات صوتی شما می‌باشد.

در زیر به معرفی چند نمایی از صفحه عینک گوگل که سایت مشبل موفق به ثبت آن‌ها شده، می‌پردازیم:

صفحات ورزشی:

01 google-glass-pov-02

جدید ترین اطلاعات و نتایج مسابقات ورزشی از جلوی چشمانتان می‌گذرند. می‌توانید رشته‌های ورزشی یا تیم‌های مورد علاقه‌تان را به آن افزوده و از اطلاعات لحظه‌ای بهره مند شوید.

نتایج جستجو:

02 google-glass-pov-03

صفحه‌ای که در مقابل چشمان شما شکل می‌گیرد، به اندازه کافی بزرگ هست تا یک جمله یا پاسخ کامل را به نمایش درآورد. فونت‌ها نیز بسته به اندازه جمله بزرگ و کوچک می‌شوند. جست و جو ها اغلب توسط مرورگر گوگل انجام شده و نتایج آن با سرعتی باورنکردنی حاضر می‌شوند.

نمایش تصاویر:

03 google-glass-pov-04

درست است که تصاویر گرفته شده یا از قبل ذخیره شده به بهترین شکل ممکن به نمایش در نخواهند آمد، ولی شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از فناوری بی‌سیم آن ها را روی صفحات نمایش بزرگ‌تر در اطرافتان بیندازید.

یادآوری‌ها از وب سایت خبری Reddit :

03 google-glass-pov-04

سرخط اخبار به همراه یک تصویر، همه آن چیزی است که در وهله‌ی اول مشاهده می‌کنید. سپس می‌توانید وارد اخبار یا یادآوری‌های مورد نظر شده و متن کامل به همراه تصاویر آن را ببینید. همچنین  حالت چندرنگی "spectrum" نیز توسط چشم ها قابل رویت نیست و دلیل چندرنگی شدن تصاویر عینک در تصویر بالا تنها به دلیل ثبت آن از فضای بیرون و یک دوربین ثانوی می‌باشد.

اخبار نیویورک تایمز:

05 google-glass-pov-06

اپلیکیشن نیویورک تایمز به شما اطلاع می‌دهد که چه تعداد مقاله جدید اضافه شده و همچنین سرخط اخبار روز را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد .همانند اپلیکیشن ردیت، اخبار با یک تیتر و تصویر اصلی به نمایش در آمده و سپس می‌توانید با استفاده از تاچ‌پد دستگاه به ادامه مطلب بروید.

اپلیکیشن توییتر:

06 google-glass-pov-10

به وسیله این برنامه که یک اپلیکیشن شخص ثالث ( اپلیکیشنی که باید به صورت دستی نصب گردد) است، می‌توانید موارد مورد نظرتان را به اشتراک گذاشته و جدیدترین توییت‌ها را نیز دنبال کنید.

مسیریابی :

07 google-glass-pov-11

در هنگام مسیر یابی، ابتدا باید به تایید مسیر درخواستی بپردازید. سپس به بخش مسیر یابی پویا هدایت می‌شوید. این امکان از نقشه های گوگل ساری جسته و کامل ترین بانک داده شهری و حومه ای ممکن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مسیر یابی پویا:

08 google-glass-pov-07

این هم نمایی سه‌بعدی که تمام رابط کاربری مسیر یابی عینک گوگل را تشکیل می‌دهد. فلش موجود در نقشه بیانگر موقعیت فعلی شما بوده و تغییر جهت نگاه شما، فلش را نیز می‌چرخاند.

مسیر یابی دوبعدی:

09 google-glass-pov-08

در این حالت، دید دوبعدی از بالا فعال می‌شود که محدوده بزرگ‌تری را به نمایش گذاشته و ظاهر آن مانند یک نقشه معمولی است.

تنظیمات و نمایش وضعیت باتری و شبکه:

10 google-glass-pov-14

با اجرای این برنامه، می‌توانید از وضعیت باتری و نحوه‌ی اتصال خود به شبکه مطلع شده و به تنظیم دستگاه خود بپردازید.

برچشم گذاشتن عینک گوگل، تجربه ای است که توصیف آن قدری سخت است. وقتی درباره تجربه خود به مردم می‌گویید که همواره یک تصویر مجازی شناور در هوا جلوی چشمتان قرار دارد، تصور می‌کنند که وجود چنین چیزی می‌تواند موجب مزاحمت یا مانع از مشاهده درست محیط اطراف شود، اما چنین چیزی صحیح نیست و در ضمن نمایشگر تنها هنگامیکه شما بخواهید روشن می‌شود.

این مطلب که به نوعی اولین گزارش تصویری از طریقه نمایش اطلاعات در عینک گوگل می‌باشد، اطلاعات فراوان و ذهنیت بسیار بهتری از این وسیله را ارائه می‌کند. اما چگونه می‌توان از یک صفحه مجازی عکس گرفت؟ باید گفت که این کار با استفاده از یک تلفن هوشمند و با نزدیک کردن آن به منشور عینک گوگل و ثبت تصاویر در لحظه مناسب صورت گرفته است.

همچنین صفحات به نمایش درآمده نیز نیمه شفاف هستند، پس شما هنوز می‌توانید فضای پشت آن ها را مشاهده کنید. در ضمن صفحه این عینک، قسمت بسیار اندکی از دید شما را گرفته و اکثر زاویه دید شما همچنان خالی است.

مورد بعدی آن است که منشور عینک تنها بر روی چشم راست قرار می‌گیرد، بنابراین تصاویر بسیار شبح مانندتر از آنچه که مشاهده کردید به نظر خواهند آمد. در واقع هنگامیکه شما از یک دوربین شکاری ( دوچشمی) استفاده می‌کنید، مغز شما مجبور است که دو تصویر حاصله را به هم متصل کند و استفاده چنین حالتی برای طولانی مدت قطعا برای چشمان خسته کننده خواهد بود.

پس استفاده طولانی مدت از عینک گوگل می‌تواند چشمان شما را خسته کرده و خاطره خوشی از کار با آن را برای شما در پی نداشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در دوره های زمانی منظم و پی‌درپی به چشمانتان استراحت دهید.

جالب‌ترین ویژگی‌ای که در کار با این عینک یافتیم، مسیر یابی پویای آن بود که واقعا بی‌نظیر است. ما چرخش سرتان تمام نقشه هم حرکت می‌کند و افکت‌های سه‌بعدی نیز عالی اجرا شده‌اند. اطلاعات گوناگون مانند وضعیت ترافیک نیز این تجربه را بهتر می‌کنند. هرچند مطمئنا با ورود این محصول به بازار، باید منتظر سیل عظیمی از برنامه‌های کاربردی و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده باشیم که با استفاده از سنسورهای گوناگون این عینک، تجربه کار با آن را بیش از پیش بهبود بخشند.

به نظر شما هم عینک گوگل وسیله‌ی هیجان انگیز و مفیدی است؟ آیا به خرید آن فکر می‌کنید؟ پس ما و کاربران زومیت را از نظرات ارزشمند خود بی‌نصیب نگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات