نوکیا از تلفن Asha 501 با صفحه نمایش لمسی و پلتفرم نرم افزاری جدید، پرده برداری کرد

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا احتمالاً هفته آینده و در کنفرانس اختصاصی لومیا که در لندن برگزار خواهد شد، از یک تلفن جدید از خانواده لومیا پرده‌برداری خواهد کرد؛ اما فنلاندی‌ها امروز نیز در دهلی، یک تلفن جدید با نام Asha 501 را معرفی کردند که مجهز به صفحه‌نمایش لمسی است و در واقع مرزهای بین تلفن‌های معمولی با تلفن‌های هوشمند را محو می‌کند. در ادامه با مشخصات فنی این تلفن ارزان‌قیمت و کارآمد نوکیا بیشتر آشنا خواهید شد.
تبلیغات

Asha 501 برخلاف اکثر محصولات این خانواده، فاقد صفحه‌کلید فیزیکی است و نوکیا طراحی کاملاً جدیدی را برای آن در نظر گرفته است.

این تلفن از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل خاص نوکیا بهره می‌برد و امکانات نرم‌افزاری بسیاری برای آن در نظر گرفته شده است تا کاربران قابلیت‌های شبیه به تلفن‌های هوشمند را در آن تجربه کنند.

Asha 501 مجهز به یک صفحه‌نمایش 3 اینچی با رزولوشن QVGA یا 320 در 240 پیکسل است و روی صفحه‌نمایش آن یک سطح شیشه‌ای مقاوم کشیده شده است. هنوز میزان حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن را نمی‌دانیم؛ اما این تلفن از درگاه microSD پشتیبانی می‌کند و یک کارت حافظه 4 گیگابایت نیز به همراه آن عرضه می‌شود. کاربر می‌تواند حافظه ذخیره‌سازی را تا 32 گیگابایت افزایش دهد.

asha 501 1

Asha 501 در دو نسخه یک یا دو سیم‌کارته عرضه می‌شود ولی از 3G پشتیبانی نمی‌کند. خوشبختانه این تلفن از شبکه وای-فای پشتیبانی کرده و دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسل بدون فلش نیز است.

در قسمت جلوی تلفن دوربین برای مکالمه تصویری وجود ندارد، و در قسمت پایین صفحه‌نمایش، یک کلید فیزیکی قرار داده شده است که به کمک آن می‌توانید یک مرحله به عقب باز گردید و از نرم افزارها خارج شوید. ازآنجاکه رابط کاربری سیستم‌عامل این تلفن از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کند، نیازی به دکمه منو یا صفحه اصلی و غیره، احساس نمی‌شود.

نوکیا تلفن Asha 501 را نیز در رنگ‌های جذاب، زنده و متنوع شامل زرد، قرمز، آبی، سبر، سفید و مشکی عرضه می‌کند.

ابعاد این تلفن برابر 99.2 در 58 در 12.1 میلی‌متر و وزن آن تنها 98 گرم است. باتری این تلفن در حالت استندبای تا 48 روز بدون شارژ دوام می‌آورد و با هر بار شارژ می‌توان تا 17 ساعت مکالمه صوتی را با آن تجربه کرد.

قیمت Asha 501 برابر 99 دلار اعلام شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات