با این افزونه، لرزش دست در عکس‌ها را از بین ببرید

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
Piccure، افزونه‌ خارق العاده فوتوشاپ که مشکلات تصاویر ناشی از لرزش دوربین را از بین می‌برد.
تبلیغات

دو هفته پیش، شرکت ادوبی اعلام کرد که با ارائه یک پلاگین فوق‌العاده برای فتوشاپ، مشکل تاری عکس‌ها به دلیل لرزش دوربین یا هر علت دیگری را برای همیشه حل خواهد کرد. حتی پیش نمایشی از آن نیز منتشر شد و عده‌ی زیادی از عکاسان و طراحان منتظر عرضه نهایی آن بودند. اما استارتاپی نوظهور به نام Intelligent Imaging Solutions در این امر پیش‌دستی کرده و افزونه خود را زودتر از نسخه ادوبی روانه بازار کرده است. پس در ادامه مطلب با بررسی این افزونه جالب و کاربردی با زومیت همراه باشید.

به‌روزرسانی: افزونه‌ی Piccure به کار خود خاتمه داده است و دیگر در دسترس نیست.

پلاگین‌ها، افزونه های سودمندی هستند که کاربردهای زیادی دارند. یکی از نرم افزارهایی که پلاگین های متعدد و بسیار خوبی برای آن ارائه شده، فتوشاپ شرکت ادوبی است. شما می‌توانید با کمک این افزونه‌ها قابلیت‌های فراوانی به نرم افزار مورد نظر خود بی‌افزایید، روند انجام امور را سرعت بخشیده یا برخی افکت‌ها و تنظیمات خاص را اعمال کنید.

یکی از مشکلاتی که اکثر عکاسان حرفه‌ای یا حتی کاربران معمولی همواره از آن رنج می‌برند، لرزش دوربین یا حرکت سوژه مورد نظر درست در زمان عکاسی است که باعث تار شدن عکس‌ها می‌شود.

برخی از دوربین‌های جدید قابلیتی به نام لرزش گیر دست دارند که برای مرتفع ساختن این مشکل به وجود آمد‌ه‌اند. این امکان گاهی می‌تواند مفید باشد ولی کارایی کاملا رضایت بخش و قابل اطمینانی ندارد. پس عکاسان مجبورند به سراغ نرم افزارهای حرفهای کار بر روی عکس مانند فتوشاپ بروند. حال پلاگین جدید Piccure، انجام این کار را برای آن ها بسیار ساده‌تر و و نتیجه آن را رضایت بخش‌تر می‌کند.

piccure5

این پلاگین که سازندگانش به آن، لقب «اولین نرم افزار رفع تاری تصویر به صورت تمام خودکار» را اطلاق کرده‌اند، با استفاده از یک الگوریتم خاص، چگونگی و جهت حرکت دوربین در زمان عکس برداری و میزان و مناطق تاری را مشخص کرده و با انجام چند فرآیند برنامه ریزی شده، تصویر را اصلاح می‌کند.

این افزونه برای فتوشاپ CS4 به بالا قابل استفاده است و بدون شک نسبت به نمونه مشابه ادوبی خود، از قیمت نازل تری برخوردار خواهد بود. نسخه‌ی آزمایشی آن از امروز تا 12 روز دیگر و تا پیش از عرضه رسمی رایگان خواهد بود.

البته بعد از نصب این پلاگین، متوجه شدیم که برخی آنتی ویروس ها آن را به عنوان نوعی تروجان شناسایی می‌کنند. پس از جویا شدن دلیل این مشکل، دریافتیم که به سبب استفاده از فناوری محافظتی LimeLM در ساخت آن، چنین مشکلاتی به وجود می‌آید و مطمئن باشید که با نصب این افزونه هیچ خطری سیستم شما را تهدید نخواهد کرد.

آیا شما هم تا به حال با مشکل تاری عکس ها مواجه شده اید؟ از چه روش هایی برای برطرف کردن این مشکل یاری جسته‌اید؟ به نظر شما آیا این افزونه واقعا می‌تواند مفید واقع شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات