راهنمای خرید بهترین تبلت گیمینگ اندروید [آبان ۱۴۰۲]

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
بهترین تبلت‌های گیمینگ اندرویدی
از بین تبلت‌های اندرویدی بازار کدام مدل‌ها برای بازی بهتر هستند؟ اگر این سؤال ذهنتان را مشغول کرده است، مقاله‌ی زومیت را از دست ندهید.
تبلیغات

سال‌ها پیش گفته می‌شد تبلت‌ها در آینده به‌قدری همه‌گیر خواهند شد که دیگر کسی از کاغذ استفاده نخواهد کرد. پیش‌بینی حکم‌رانی تبلت‌ها هیچ‌وقت رنگ‌وبوی حقیقت را به خود نگرفت و بالعکس، به‌گواه آمار Statista عموماً شاهد درجا زدن بازار تبلت‌ها بودیم؛ اما باز هم امروزه تبلت‌ها، به‌ویژه مدل‌های پریمیوم، کاربران خود را دارند.

صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت، پردازنده‌ قدرتمند و وزن معقول تبلت‌های پرچم‌دار، آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای گیمرهای موبایل بدل می‌سازد؛ اگر به دنبال خرید تبلت اندروید مخصوص بازی هستید، اکنون در جای درستی قرار دارید، در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌هایی که هنگام خرید تبلت گیمینگ اندرویدی باید به دنبالشان باشید، با تبلت‌هایی که فقط برای کارهای روزمره و پخش فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت خواهد بود. در این تبلت‌ها علاوه‌بر ظرفیت باتری و شارژدهی آن و سرعت شارژ، موارد دیگر اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

برای خرید تبلت‌های غیرگیمینگ می توانید راهنمای جامع خرید تبلت را مطالعه کنید و در بخش محصولات زومیت از به‌روزترین قیمت تبلت مطلع شوید.

نکات خرید تبلت‌ گیمینگ

برای خرید بهترین تبلت گیمینگ اندروید و تبلت اندروید مخصوص بازی که بتواند پاسخگوی نیازهایتان باشد، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • پردازنده‌ی قدرتمند
  • مقدار رم بالا (بیش از ۴ گیگابایت)
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت
  • نرخ نوسازی صفحه نمایش (بیش‌از ۶۰ هرتز)
  • اسپیکرهای قدرتمند برای ارتقای تجربه‌ی گیمینگ
  • باتری قدرتمند با قابلیت شارژ سریع

توجه داشته باشید که در سال‌های اخیر، بازار تبلت‌ها، به‌ویژه دستگاه‌های اندرویدی، به مدل‌های انگشت‌شماری محدود می‌شود؛ این وضعیت در بازار ایران وخیم‌تر است و تعداد مدل‌های کارآمد موجود در ایران، به‌سختی از تعداد انگشتان دست فراتر می‌رود.

بهترین تبلت گیمینگ سامسونگ

سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا

سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا

خانواده تبلت‌های گلکسی تب اس 9 در صدر فهرست بهترین تبلت های اندرویدی بازار ایران قرار دارد. این مدل‌ها همچنین بالاترین قیمت تبلت سامسونگ را دراختیار دارد.

اگر می‌خواهید لذت بازی کردن در نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بزرگ و باکیفیت ۱۴٫۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را تجربه کنید، گلکسی تب اس ۹ اولترا سامسونگ همان چیزی است که دنبالش هستید.

مهم‌ترین نکته در مورد تبلت گلکسی Tab S8 Ultra و اصلی‌ترین تمایز آن با سایر تبلت‌های سامسونگ، تراشه‌‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 (همان تراشه‌ی به‌کار رفته در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S23) است که با کمک آن می‌توانید تمام گیم‌های محبوبتان را روان و بدون دردسر بازی کنید.

عملکرد تبلت نازک ۵٫۵ میلی‌متری تب اس ۹ اولترا نسبت به پرچمداران معمولی سامسونگ در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. بهترین گزینه برای بازی، تماشای فیلم و حتی نوشتن و طراحی با قلم S Pen است و می‌تواند با نسب یک کیبورد خارجی به لپ‌تاپ دوست‌داشتنی شما تبدیل شود.

درنهایت هم باتری ۱۱٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی تبلت سامسونگ با شارژر ۴۵ واتی باید نزدیک به ۲ ساعت تا شارژ کامل زمان ببرد. اس ۹ اولترا در این مورد شباهت زیادی به تب اس ۸ اولترا دارد. می‌توانیم طبق آنچه در بررسی گلکسی Tab S8 Ultra زومیت اشاره کردیم، نتیجه‌گیری کنیم که شارژ تبلت جدید سامسونگ نیز احتمالاً برای کاربری روزمره بین ۷ تا ۸ ساعت دوام بیاورد و در کاربری‌های سنگین، مانند اجرای بازی، سریع‌تر شارژ تمام کند.

این تبلت در نسخه‌های ۱۲ | ۵۱۲ و ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایتی و نسخه ۱ ترابایتی با ۱۶ گیگابایت رم تولید شده است تا بهترین پاسخگویی را برای گیمرها داشته باشد.

با وجود تمام مزیت‌ها، متأسفانه گلکسی تب اس ۹ از اتصال سلولی پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین اگر قصد خرید بهترین تبلت گیمینگ اندروید را در سر دارید، این موضوع را فراموش نکنید.

سامسونگ گلکسی تب اس 9 پلاس و تب اس 9

تبلت گلکسی تب اس 9

تبلت‌های سری اس ۹ سامسونگ درحال‌حاضر بهترین تبلت‌ های اندرویدی هستند که می‌توانید در بازار ایران خریداری کنید. دو مدل تب اس 9 پلاس و تب اس 9 گزینه‌های ارزشمندی هستند که با توجه به بودجه‌تان می‌توانید انتخاب کنید.

تب اس 9 از نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۷۴ پیکسل‌براینچ و تب اس ۸ پلاس از نمایشگر ۱۲/۴ اینچی با وضوح تصویر ۲٬۸۰۰×۱٬۷۵۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۲۶ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد. نمایشگر هر دو مدل ۱۲۰ هرتزی و از نوع Dynamic AMOLED 2X، مشابه با مدل اولترا، است.

تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 مجهز هستند که برای انجام پردازش‌های گرافیک‌ محور از ماژول گرافیکی Adreno 740 بهره می‌برد.

گلکسی تب اس ۸ باتری ۸٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل پلاس باتری ۱۰٬۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کنند که به‌گفته‌ی سامسونگ می‌تواند در مدت‌زمان حدود ۸۰ دقیقه، باتری تبلت‌ها را از صفر تا صد درصد شارژ کند. در بررسی گلکسی تب اس 8 و گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ دیدیم که در حالتی که نرخ نوسازی هر دو تبلت روی ۶۰ هرتز قرار بگیرد، شارژدهی مدل پلاس در کاربری روزمره‌ ۸ ساعت و شارژدهی تب اس ۸ حدود ۱۰ ساعت خواهد بود. می‌توانیم این موضوع را تا حد زیادی به مدل‌های معمولی و پلای خانواده تب اس ۹ نیز ربط دهیم.

سامسونگ مدل گلکسی تب اس ۸ پلاس را در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با ۱۲ گیگابایت رم، و مدل پایه را در نسخه‌های ۸ | ۱۲۸ و ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه کرده است.

بهترین تبلت گیمینگ شیائومی

شیائومی پد 6

تبلت شیائومی Pad 6 یکی از جدیدترین تبلت‌های شیائومی موجود در بازار ایران به‌شمار می‌آید. این تبلت صفحه نمایش ۱۱ اینچی IPS دارد که رزولوشن آن ۲۸۸۰×۱۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی‌اش تقریباً ۳۳۰ پیکسل‌بر‌اینچ است. با حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، بیشترین نرخ نوسازی در بین تبلت‌های فهرست پیش‌رو را دارد.

تبلت شیائومی پد 6

شیائومی پد ۶ از تراشه‌ی اسنپدراگون 870 بهره می‌برد که توانایی بالایی در اجرای روان بازی‌هایی مثل FREE FIRE و PUBG دارد. تبلت شیائومی در سه مدل با ترکیب حافظه‌ ذخیره‌ سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده است.

باتری این تبلت شیائومی ظرفیت ۸۸۴۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که از شارژ سریع ۳۳ واتی، فناوری Power Delivery 3 و Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند. اسپیکرهای استریوی چهارگانه، کیفیت ساخت مطلوب و عرضه با اندروید نسخه ۱۳ دیگر ویژگی‌هایی است که پد 6 را در بازه‌ی قیمتی خود به یک تبلت ایدئال برای بازی بدل می‌کند.

شیائومی پد 5

تبلت شیائومی پد ۵

تبلت شیائومی پد 5 یکی دیگر از بهترین تبلت گیمینگ شیائومی است که مشخصات ضعیف‌تری نسبت به مدل جدید پد ۶ دارد. شیائومی این مدل را با پردازنده‌ی اسنپدراگون 860 عرضه می‌کند که عملکرد مطلوبی در اجرای بازی دارد. در کنار پردازنده‌ی قدرتمند، صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۲۷۴ پیکسل‌براینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بر ارزش خرید پد ۵ می‌افزاید.

تبلت شیائومی پد ۵ در دو ترکیب حافظه‌ ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت عرضه شده است. باتری آن ۸۷۲۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع ۳۳ واتی و فناوری Power Delivery 3 بهره می‌برد.

تفاوت قیمتی دو مدل پد ۵ و پد ۶ حدود یک میلیون است که با توجه به جدیدتر بودن پد ۶ و مشخصات فنی بالاتر، با چنین اختلاف قیمتی ارزش خرید بالاتری دارد.

شیائومی ردمی پد

تبلت شیائومی ردمی پد

شیائومی ردمی پد تبلت نسبتاً ارزان‌قیمت شیائومی است. این تبلت از نمایشگر ۱۰٫۶۱ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد.

تراشه‌ی Helio G99 از پس اجرای روان بیشتر بازی‌های اندرویدی برمی‌آید؛ اما نباید انتظار فضایی از آن داشت. تبلت ردمی در نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۳، ۶ و ۸ گیگابایتی موجود است که برای اجرای بازی باید دور رم ۳ گیگابایتی را خط بکشید.

باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی ردمی پد با حداکثر توان ۱۸ وات قابلیت شارژ سریع دارد و می‌تواند تا حد مطلوبی پاسخگوی کاربری‌های متوسط باشد.

شیائومی ردمی پد با توجه به امکاناتی که در این بازه‌ی قیمتی ارائه می‌دهد، تبلت قابل تأملی است.

نظر شما چیست؟ آیا تبلت اندرویدی دیگری مناسب بازی وجود دارد که از چشم ما دور مانده باشد؟ لطفاً آن را با ما به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین تبلت برای گیمینگ کدام است؟

    درحال‌حاضر تا موجود شدن تبلت‌های سری اس ۹ سامسونگ، تبلت‌های سری اس ۸ سامسونگ، بهترین تبلت‌های موجود در بازار ایران هستند که بهترین مدل آن‌ها اس ۸ اولترا است.

    در میان تبلت‌‌های شیائومی نیز تبلت پد ۶ شیائومی بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید.

  • ارزان ترین تبلت گیمینگ چیست؟

    ارزان‌ترین تبلت‌ها، تبلت گیمینگ شیائومی ردمی پد، شیائومی ردمی پد SE و شیائومی پد 5 هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات