گوشی اپتیموس جی ال‌جی، رسما وارد بازار کشور شد

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷
مطالعه 7 دقیقه
ال‌جی امشب طی یک مراسم ویژه که با حضور اصحاب رسانه، مسئولان رده بالای دفتر ال‌جی در ایران، مدیران شرکت یاس و میدیا پردازش برگزار شد، رسما ورود اپتیموس جی را به بازار کشور را جشن گرفت. مراسم رونمایی از اپتیموس جی، به شکلی ویژه و بسیار جذاب برگزار شد که در ادامه، توضیحات و گالری تصاویر مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

همه چیز در مراسم رونمایی از Optimus G به شکلی متفاوت و جذاب ترتیب داده شده بود؛ از دکور مربوط به فضای مراسم تا نورپردازی و فیلم‌های مربوط به معرفی قابلیت‌های آن، همگی به شکلی جذاب و دوست داشتنی ارائه شدند.

در این مراسم اعلام شد که تلفن Optimus G ال جی از امروز با قیمت حدود 1.9 میلیون تومان در بازار کشور عرضه می‌شود. دو شرکت میدیا پردازش و یاس، مسئولیت ورود این محصول را به بازار کشور، برعهده دارند و خود دفتر ال‌جی نیز گارانتی و خدمات پس از فروش آن را متقبل شده است.

اپتیموس جی از پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon S4 Pro برخوردار است که قدرت و بازده آن، معرف حضور علاقه‌مندان به موبایل است. در خلال این مراسم، مدیر بازاریابی بخش موبایل ال‌جی در ایران، به معرفی ویژگی‌های اختصاصی تلفن Optimus G پرداخت و آن را از جنبه‌های مختلف بهترین دانست:

Optimus G مجهز به نسخه 4.1.2 سیستم عامل اندروید یا آبنبات پاستیلی است، که ال جی رابط کاربری و نرم افزارهای اختصاصی خود را نیز روی آن نصب کرده است. این تلفن از تکنولوژی‌هایی همچون Zerogap Touch و صفحه‌نمایش True HD IPS بهره می‌برد. بهره‌گیری از این ویژگی‌ها علاوه بر تبدیل این گوشی به «باریک‌ترین» محصول ال‌جی، باعث شده صفحه‌نمایش اپتیموس جی، ‌شفاف ترین و واضح ترین صفحه‌نمایش به همراه حساس ترین تجربه عملکرد لمسی در گوشی‌های هوشمند را به شما ارائه دهد.

مشخصات فنی تلفن Optimus G ال جی – مدل E975

  • صفحه‌نمایش 4.7 اینچ از نوع True HD IPS LCD با رزولوشن 1280 در 768 پیکسل و تراکم 318 پیکسل در اینچ به همراه محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس 2
  • حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت
  • حافظه رم 2 گیگابایت
  • پردازنده Snapdragon S4 Pro MDM9615 با 4 هسته 1.5 گیگاهرتز و گرافیک Adreno 320
  • دوربین پشت 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد 131.9 در 68.9 در 8.5 میلی‌متر
  • وزن 145 گرم
  • باتری 2100 میلی‌آمپر ساعت

صفحه‌نمایش IPS LCD این تلفن، دارای زاویه دید بسیار وسیعی بوده و رنگ‌ها در آن بصورت کاملاً شفاف و طبیعی نمایش داده می‌شوند. این صفحه‌نمایش شاید تراکم مشابه صفحه‌های نمایش Full HD را نداشته باشد؛ اما از هر نظر جزء بهترین‌های بازار است و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

از نظر طراحی اپتیموس جی شباهت‌های بسیاری به نکسوس 4 دارد و طراحی پشت معروفش به همراه بدنه شیشه‌ای آن، به جذابیت تلفن منجر شده است. حاشیه دور صفحه‌نمایش بسیار باریک است و به‌همین‌دلیل، ابعاد تلفن مناسب بوده و به خوبی در دست جای می‌گیرد.

برخورداری از عملکرد سریع و قابل اطمینان، ‌سبب گردیده Optimus G نه‌تنها دارای قابلیت اجرای هم زمان چند برنامه (multi-tasking) بوده، بلکه می‌تواند در یک صفحه چند برنامه را نیز در کنار هم نمایش دهد (cross-tasking). هنگامی که ویژگی multi-tasking در یک زمان، در حال اجرای چندین برنامه است، ‌Cross-tasking برنامه‌های دیگری را بدون هیچ تداخلی با یکدیگر و به‌طور هم‌زمان اجرا می‌کند.

از ویژگیهای رابط کاربری UX در Optimus G که نشان‌دهنده توانایی‌های قابلیت ‌Cross-tasking است،‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فناوری QSlide که به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان چند برنامه را اجرا کند. بدین صورت که برنامه‌های باز را در پنجره‌های جداگانه روی صفحه‌نمایش در کنار هم قرار داده و به صورت هم‌زمان با آن‌ها کار کند. به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند به هنگام‌ تماشای یک فیلم، در وب نیز به جستجو پرداخته یا پیغامی ارسال نمایند. در این حالت یکی از پنجره‌ها به صورت نیمه شفاف روی پنچره دیگر قرار می‌گیرد. QSlide با برنامه‌های نظیر پخش‌کننده ویدئو، مرورگر وب، برنامه یادداشت برداری، تقویم و ماشین حساب، سازگاری کامل دارد.

دیگر توانایی این مدل Live Zooming است که به کاربر اجازه می‌دهد حتی یک فیلم در حال پخش را نیز تا ۵ برابر بزرگ کند.

قابلیت Dual play نه‌تنها به شما این امکان را می‌دهد که محتوای یکسان را در گوشی و تلویزیون خود تماشا کنید،‌ بلکه قادر است محتوای متفاوتی را در هر صفحه‌نمایش به صورت بی سیم و هم‌زمان نمایش دهد.

برنامه یادداشت برداری Quick Memo با سیستم عامل گوشی در ارتباط بوده و قابلیت اجرا، ‌حتی در حین استفاده از دیگر برنامه‌های گوشی مانند بازی‌ها یا پخش ویدئوها را دارا است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که مستقیما و بدون نیاز به دیگر برنامه‌ها، در هر زمان یادداشت‌های خود را روی تصویر صفحه‌نمایش، ثبت و نگه‌داری کرده یا حتی به اشتراک بگذارید.

قابلیت بزرگنمایی صفحه‌نمایش در قسمت‌های چون پخش موزیک، ‌Email، پیام‌های نوشتاری و گالری تصاویر کاربرد دارد و شما می‌توانید به‌راحتی سایز قلم و صفحه‌نمایش خود را تغییر دهید.

ویژگی Application Link یا دسترسی سریع به برنامه‌ها، شامل یک سری از برنامه‌های پیش‌فرض مانند (‌تقویم، ‌آب‌و‌هوا، ایمیل...) است و شما می‌توانید روزانه، اطلاعات مورد نیاز خود را با سرعت بیشتری دریافت کنید.

Saftety Care؛ این ویژگی قادر است در مواقع اضطراری موقعیت جغرافیایی شما را به شماره تلفنی که قبلا مشخص کرده‌اید، به صورت پیام کوتاه ارسال کند. این عملکرد به هنگام عدم استفاده از گوشی در مدت زمان مشخص یا گذشت زمان از قطع مکالمه با فرد مورد نظر، ‌صورت می پذیرد.

Privacy Keeper؛ این قابلیت امکان مخفی‌کردن اطلاعاتی مانند نام شخص، ‌شماره تلفن و عکس فرد در تماس‌های دریافتی را، ‌برای شما فراهم می‌کند. با کشیدن آیکون مورد نظر روی صفحه‌نمایش،‌ تمامی این اطلاعات مجددا قابل مشاهده خواهد بود.

Icon Personalizer یا شخصی‌سازی آیکون ها، به کاربران این امکان را می‌دهد که اندازه و تصویر آیکون‌های گوشی خود را تغییر داده و درنتیجه دسترسی آسان‌تری به برنامه‌های مطلوب خود داشته باشند.

ویژگی‌های دیگری چون ‌Google Now، Film Strip و غیره نیز در Optimus G قابل دسترسی است.

از سوی دیگر،‌ قابلیت دوربین هوشمند در Optimus G،‌ شما را قادر می‌سازد لحظات شیرین زندگی خود را به بهترین نحو ثبت کنید. دوربین 13 مگاپیکسلی با وضوح بسیار بالا در این گوشی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • قابلیت Smart Shutter نسبت به لرزش دوربین یا حرکت اجسام حساس بوده و قادر است سرعت شاتر را برای گرفتن بهترین تصویر تنظیم کند.
  • ویژگی Time Catch Shot یا زمان مناسب گرفتن تصویر نیز کاربر را قادر می‌سازد بهترین تصویر از میان شات‌های مختلف را، قبل از فشار دادن دکمه شاتر انتخاب کند.
  • ویژگی Cheese Shutter که با استفاده از فرمان صوتی، به‌راحتی با گفتن کلماتی مانند:Smile, Kimchi, Cheese یا حتی LG، ‌تصاویر شما را ثبت می‌کند.
  • قابلیت کاهش نویز عکس درمحیط‌های تاریک، با استفاده از سیستم بررسی میزان روشنایی ‌در موقعیت‌هایی با نور کم، ‌بهترین تصویر را به شما ارائه می‌دهد.

ال جی در خلال مراسم معرفی اپتیموس جی، چندین ویدئو را پخش کرد که در یکی از آن‌ها، طول عمر باتری این تلفن، با پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ، یعنی گلکسی اس 3 مقایسه گردید، تا اثبات شود که اپتیموس جی در شرایط مختلف، از جمله پخش ویدئوی پشت سر هم و تماس تلفنی، دوام بیشتری نسبت به اس 3 دارد.

optimus g zoomit 26

ازآنجاکه اپتیموس جی دراختیار زومیت قرار گرفته است، به‌زودی شاهد بررسی تخصصی آن خواهید بود. اما در نگاه اول، این تلفن زیبا، شیک، کارآمد و جذاب بوده و قیمت آن نیز نسبت به پرچمداران دیگر شرکت‌ها، مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

قائم مقام مدیرعامل دفتر ال جی در ایران به پاسخ خبرنگاران در رابطه با دلیل تأخیر ورود تلفن‌های ال جی با بازار کشور، در شرایط که لوازم صوتی و تصویر این شرکت با فاصله بسیار کمی نسبت به پخش جهانی آن‌ها، در کشور نیز توزیع می‌شوند، بیان کرد که ال جی به دلیل ورود دیر هنگام‌اش به بازار موبایل و هزینه بسیار بالای تحقیق و توسعه (R&D) تلفن، پیش از این قادر نبوده کل بازار جهانی را پوشش دهد و به‌همین‌دلیل، مناطق مختلف دنیا اولویت بندی شده و به ترتیب محصولات جدید در آن‌ها عرضه شده است. اما او اذعان داشت که شرایط تغییر کرده است و آن‌ها تلاش می‌کنند به کمک شرکت‌های میدیا پردازش و یاس به سرعت محصولات جدید را وارد بازار کنند، او زمان تخمینی ورود Optimus G Pro به بازار کشور را نیز سه ماه دیگر اعلام کرد.

مدیر بازاریابی موبایل ال جی در ایران در خلال این مراسم به فروشگاه اپلیکیشن LG World اشاره کرد و اعلام کرد که ال جی در تلاش است تا نرم افزار و سرویس‌های مختلف را بومی سازی کرده و برای کاربران ایرانی عرضه کند. او گفت که چندین برنامه فارسی در دست تولید است و از این بین به برنامه کارائوکه برای گوشی‌های اندرویدی خبر داد. او همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران که آیا دسترسی LG World برای کاربران ایرانی محدود خواهد شد یا خیر با قاطعیت پاسخ داد، دسترسی این فروشگاه برای ایرانیان برای همیشه باز خواهند ماند! چندی پیش سامسونگ ازطریق ارسال ایمیل، به کاربران ایرانی فروشگاه نرم افزار خود اعلام کرد که دسترسی آن‌ها به این فروشگاه، از اول خردادماه محدود خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات