قرار دادن تصاویر پانوراما در وب‌سایت ها فراهم شد

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ویجت جدید گوگل، امکان قرار دادن تصاویر پانوراما با قابلیت دید همه‌جانبه در همه وب‌سایت ها را فراهم می‌کند.
تبلیغات

اواخر سال گذشته بود که گوگل در جواب به قابلیت پانورامای پیشرفته اپل در IOS 6، اپلیکیشن Photo Sphere را برای اندروید 4.2 ارائه کرد که توسط آن امکان ثبت تصاویر پانوراما با حوزه‌ی دید وسیع و دلخواه و قابلیت گشت و گذار، میسر می‌شد. تصاویری که برخلاف عکس‌های پانورامای معمولی، قابلیت تغییر زاویه دید و گشت و گذار و زوم در تمام محدوده عکس را دارا هستند . اما برای به نمایش گذاشتن آنها با قابلیت گشت و گذار، محدودیت های فراوان و مشکلاتی وجود داشت که به نظر می‌رسد گوگل با ارائه یک ویجت جدید، آنها را حل نموده است.

تا پیش از این، برای به نمایش در آوردن این تصاویر، شما جز خود دستگاه اندرویدی، شبکه اجتماعی گوگل پلاس و گوگل مپز، که البته همه از سرویس‌های گوگل هستند، گزینه دیگری در اختیار نداشتید و مثلا نمی‌توانستید این تصاویر را به طور صحیح در وب سایت خود قرار دهید. اما ویجت جدید گوگل تحت عنوان Photo Sphere Widget، تمامی این محدودیت‌ها را رفع نموده است.

این ویجت جدید که همین دیروز منتشر شده، به عکاسان اجازه می‌دهد تا آثار خود را به نحو احسن، به نمایش بگذارند. نخستین فردی که از این ویژگی در وبلاگ خود بهره برده ، آقای کولبی براون است که از نتیجه کار نیز بسیار راضی می‌باشد.

طرز کار ویجت و نمونه کار های آقای براون را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

photospherewidget

برای جاسازی این قابلیت در وب سایت خود، تنها کافی است مراحل زیر که بسیار کوتاه و ساده هستند را انجام دهید:

1- ابتدا کد های جاوا اسکریپت زیر را به منبع اصلی(ریسورس) وب سایت خود اضافه کنید:

// src="https://apis.google.com/js/plusone.js">// ]]>

سپس کد های ویجت را به همراه آدرس عکستان در ادامه آن اضافه کنید.

fullsize="4096,2048"croppedsize="4096,1380"offset="0,480"displaysize="600,400"

سپس ویجت، با استفاده از توابع و دستورات جاوا اسکریپت، تمامی صفحه و عناصر موجود در آن را به رابطی تعامل پذیر و پویا تبدیل می‌کند. کار تمام است و می‌توانید از نتیجه آن لذت ببرید. برای راهنمایی های بیشتر، به صفحه توسعه دهنده ویجت مراجعه کنید.

قابلیت Photo Sphere یکی از ویژگی های بسیار محبوب اندروید 4.2 به حساب می‌آید. به این ترتیب گوگل ناچار شد تا آن را به نسخه های قدیمی‌تر نیز پورت کند، چرا که بسیاری از کاربران تمایل چندانی به صبر برای نسخه 4.2 ندارند.

شما چطور؟ آیا از این قابلیت اندروید استفاده کرده اید یا مایلید تا تصاویر پانوراماتیک پویا را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات