با Piano Passcode آیفون خود را با نواختن آهنگ از حالت قفل خارج کنید

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
بالأخره برنامه Piano Passcode از طریق فروشگاه Cydia در دسترس قرار گرفت. این برنامه جذاب، از ترفندهای جیلبریک آیفون به حساب آمده و به شما اجازه می‌دهد تا به جای استفاده از سیستم پیش‌فرض رفع قفل صفحه‌نمایش، آن را با نواختن ریتم مورد علاقه خود بوسیله ۷ کلید پیانو، باز نمایید. هر کدام از کلیدها، یک صدای متمایز ایجاد می‌نمایند؛ درست شبیه یک پیانوی واقعی. البته تعداد آن‌ها کافی نیست؛ ولی اگر بدرستی از آنها استفاده نمایید، این روش می‌تواند جایگزین جالب و در عین حال ایمن برای حفاظت از قفل  آیفون شما باشد. در ادامه این مطلب، ما نحوه پیکربندی و استفاده از این برنامه را مرور خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات
Piano-Passcode-Featured-2

زمانی که شما Piano Passcode را نصب می‌نمائید، این برنامه بصورت پیش‌فرض با رمز ۱۲۳۴۵۶۷ پیکربندی می‌شود. این شماره مربوط به هر یک از کلیدهای مختلف این پیانو می‌باشد. این بدین معنی است که طبق نصب اولیه، شما می‌بایست برای باز کردن قفل صفحه، از اولین دکمه سمت چپ تا آخرین دکمه سمت راست را به ترتیب لمس نمائید تا تلفن شما به سادگی از حالت قفل خارج شود.

چنانچه شما مایل به نواختن ریتم خاصی هستید، می‌بایست این ریتم را با ترکیبی از اعداد مورد نظر خود، در تنظیمات برنامه وارد نمائید تا از این پس آیفون را با ریتم دلخواه، از حالت قفل خارج کنید. البته یکی از ایرادات نسخه فعلی که امیدواریم در نسخه‌های بعدی مرتفع شود، وارد کردن ریتم بصورت یک کد عددی است؛ در حالی که خیلی بهتر می‌بود اگر می‌شد ریتم مورد نظر را حین وارد کردن در تنظیمات برنامه نیز شنید و یا کلاً به جای ورود ریتم از طریق کد، می‌شد آن‌ را از طریق همان کلید‌های پیانو وارد نمود.

تنظیمات

Piano Passcode شامل پنلی از تنظیمات، برای پیکربندی رمز برنامه و سایر تنظیمات می‌باشد. در اولین صفحه پنل تنظیمات، شما امکان فعال و یا غیرفعال کردن برنامه را خواهید داشت. در قسمتی دیگر، شما می‌توانید با فعالسازی حالت ایمن، Piano Passcode را با سایر ترفندهای امنیتی مبتنی بر جیلبریک نظیر IcaughtU، یکپارچه‌سازی نمایید.

Piano-Passcode-Settings

دکمه respring در سمت راست پنل تنظیمات قرار دارد و شدیداً توصیه می‌شود که پس از اعمال هرگونه تغییر در تنظیمات برنامه و یا در رمز iOS، آن را اجرا نمایید. حالا که صحبت از رمز داخلی iOS شد، باید اضافه کنیم که برنامه Piano Passcode، از لحاظ فنی می‌بایست امکان اجرای همزمان با سیستم رمز داخلی iOS را داشته باشد. اما فعلا استفاده همزمان از هر دو رمز توصیه نمی‌شود. فعال بودن هر دو رمز، موجب نمایش یک آیکون X کوچک در بالا و سمت راست پیانوی شما می‌شود که با ضربه زدن بر روی آن، شما می‌توانید تلفن خود را با همان رمز iOS از حالت قفل خارج کنید.

Piano-Passcode-Config

به نظر می‌رسد این نسخه هنوز با سیستم رمز داخلی iOS سازگاری کامل ندارد و ترجیحاً بهتر است در حال حاضر از یکی از این روش‌های امنیتی بهره برد.

در مجموع می‌توان Piano Passcode را روشی نو و جالب برای تغییر سیستم پیش‌فرض حفاظت از آیفون، به حساب آورد. البته همانطور که اشاره شد، اگر برای تنظیم رمز عبور می‌شد از کلیدهای پیانو و صداهای آن‌ها، به جای کدهای عددی بهره برد، تجربه کار با آن جالب‌تر هم می‌بود. با این‌حال این برنامه ترفندی مفید برای حفاظت از صفحه‌نمایش گوشی شماست؛ البته اگر به تنهایی از آن استفاده کنید.

این برنامه هم‌اکنون با قیمت ۹۹ سنت، از طریق مخزن Cydia در دسترس می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات