اپل و سامسونگ دوباره کل سود صنعت موبایل را از آن خود کردند

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
هرچند سود اپل و سامسونگ در این فصل نسبت به فصل قبل کاهش یافته، اما این دو کمپانی همچنان 100 درصد از سود حاصل از صنعت موبایل را بین خود تقسیم کرده‌اند. براساس گزارش تازه از مؤسسه‬ تحلیل بازار کان‌کرود فروش بسیار خوب تلفن‌های اپل و سامسونگ ادامه دارد و این دو کمپانی همچنین سلطان بازار موبایل به شمار می‌روند.
تبلیغات

روز دوشنبه تحلیل‌گران بازار، گزارش کردند که اپل و سامسونگ مجددا موفق شدند تا کل سود حاصل از صنعت فروش تلفن همراه را در سه ماهه اول سال 2013 بدست آورند. به عبارتی دیگر هیچ کدام از تولیدکنندگان دیگر صنعت موبایل در سه ماهه اول سال 2013، نتوانسته‌اند سود عملیاتی یا سودی که با کسر کلیه هزینه‌ها محاسبه می‌شود را تجربه کنند.

این خبر برای کمپانی‌های تولیدکننده موبایل مانند نوکیا، ال جی، سونی و موتورولا خوشایند نیست؛ چون درست در شرایطی دو کمپانی سامسونگ و اپل توانسته‌اند 100 درصد از سود بازار موبایل را از آن خود کنند، کمپانی‌های دیگر در بهترین حالت فقط ضرر نداده‌اند و در واقع نتوانسته سود عملیاتی را در بخش موبایل داشته باشند.

براساس گزارش کان‌کورد، اپل 57 درصد از سود حاصل از صنعت موبایل و سامسونگ نیز 43 درصد از آن را تحت کنترل خود گرفته است. اپل در سه ماهه آخر سال 2012 توانست 72 درصد از سود حاصل از این صنعت را در اختیار داشته باشد. کان‌کورد پیش‌بینی می‌کند که سهم سامسونگ به لطف ورود گلکسی اس 4 در سه ماهه دوم امسال، رشد قابل ملاحظه‌ را تجربه کند.

کان‌کورد همچنین اعلام نموده که آیفون 5 در ماه‌های بین ژانویه تا آپریل، پرفروش‌ترین تلفن شبکه‌های مخابراتی AT&T، ورایزون و اسپریت بوده است. گلکسی اس 3 نیز در فاصله زمانی بین ژانویه تا مارچ پرفروش‌ترین در T-Mobile بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات