اینفوگرافیک: چطور سامسونگ در حال رفع مشکل شارژدهی کم گوشی‌های هوشمند است؟

یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند به ابزاری کاملا کاربردی بدل شده‌اند؛ به گونه‌ای که می‌توان در خارج از محیط اداره یا خانه از آن‌ها همانند یک رایانه کار کشید، به موسیقی‌های مورد علاقه گوش کرد، فرم‌ها را تکمیل و ارسال کرد، در اینترنت چرخی زد، نامه‌های پست الکترونیکی خود را مدیریت کرد یا به تماشای فیلم محبوب نشسته و از بازی‌های مهیج لذت برد. اما تمامی پیشرفت‌های روزافزون در این حوزه با یک مشکل اساسی مواجه است: شارژدهی کوتاه باتری! آیا راهی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ با ما همراه باشید.
تبلیغات

باتری‌ها لنگ می‌زنند و همه‌ی برنامه‌ریزی‌های ما را خراب می‌کنند. به خصوص شارژدهی پایین باتری‌ها در مسافرت‌های طولانی یا در زمان کار کردن زیاد با آن خودنمایی می‌کند؛ به خصوص وقتی که هشدار ظاهر می‌شود و می‌فهمیم چیز زیادی از جان گوشی‌مان باقی نمانده است.

جالب است بدانید، علی‌رغم پیشرفت 300 درصدی فناوری ساخت باتری در دو دهه‌ی گذشته، پیشرفت‌های فنی سایر بخش‌ها و اجزای داخلی گوشی، بیش از این بوده است. از این گذشته و بنا به پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان این دهه‌ – یعنی تا سال 2020 – تنها شاهد 2 درصد رشد فنی در تولید باتری گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر خواهیم بود.

پس چرا محققان راه حلی برای این مشکل نمی‌یابند؟ در ادامه با تلاش مهندسان شرکت نیمه‌هادی‌های سامسونگ برای کم کردن از فضای اشغال شده‌ی سایر بخش‌ها و افزودن بر سهم باتری آشنا می‌شویم. آن‌ها موفق شده‌اند با کاستن از قطر و اندازه‌ی تراشه‌های حافظه، و در عین حال افزایش گنجایش حافظه داخلی دستگاه‌ها از 1 به 16 گیگابایت، بیش از 50 درصد از ابعاد و اندازه‌ی این تراشه‌ها بکاهند تا جای بیشتری برای باتری باز شود.

Samsung-Battery-zoomit

نظر شما در این درباره چیست؟ آیا می‌توان با مدیریت فضای اشتغال شده توسط تراشه‌های حافظه، پردازنده‌ها و دیگر اجزای داخلی، فضای بیشتری را به باتری اختصاص داده و در نهایت رضایتمندی کاربران را فراهم آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات