جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت پنجم

یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
مطالعه 5 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از پرنده‌های فضایی تجاری تا اتم‌های رقصنده و بالکن شیشه‌ای برج ویلیس را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

به سوی فضا و فراتر از آن

به سوی فضا و فراتر از آن

در 29 آوریل (9 اردیبهشت) دو دستگاه از سفینه‌ی فضایی ویرجین بر فراز صحرای موجاوه در کالیفرنیا پروازهای آزمایشی خود را انجام دادند. قرار است این پرنده‌های تجاری-فضایی تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرند و مسافران متمول و مولتی میلیاردرهای زمین را به سفرهای پرماجرای فضایی ببرند.

اینک آخر‌الزمان!

اینک آخر‌الزمان!

ابرهای طوفانی در آسمان بندر ویکتوریا در هنگ‌کنگ به هم می‌پیوندند تا یکی دیگر از آن باران‌های سیل‌آسای بهاری را در این شهر پرهیاهوی مشرق زمین رقم بزنند. این منطقه از جهان به طوفان‌های پیش‌بینی نشده شهره است. خوشبختانه این طوفان‌ها هیچ خسارت جدی یا مرگی را به همراه نداشته.

مواجهه با آینده

مواجهه با آینده

خانم «کارمن بلاندین تارلتون» پس از پیوند موفقیت‌آمیز صورت در ماه فوریه، حالا در نشست مطبوعاتی ویژه‌ای در شهر بوستون شرکت کرده و صورت‌نمایی می‌کند! او که پس از جدا شدن از شوهر سابقش مورد اسیدپاشی وی قرارگرفته و شکل ظاهری صورت خود را از دست داده بود خوشبختانه به کمک علم پزشکی موفق شده این نقیصه را تا حد زیادی بهبود دهد.

افسردگی در پستانداران اولیه‌

افسردگی در پستانداران اولیه‌

کومبوکا گوریل 15 ساله‌ای از دشت‌های غربی افریقا است که به خانه‌ی تازه‌اش در باغ‌وحش ZSL شهر لندن منتقل شده است. این گوریل دوست داشتنی و جذاب پیش‌تر در باغ‌وحش دیگری در غرب انگلستان زندگی می‌کرد. به نظر می‌رسد این تغییر محل زندگی موجب بروز افسردگی خفیفی در این پستاندار اولیه شده باشد.

پرواز نمایشی

پرواز نمایشی

«زلتان ورس»، خلبان مجاری است که به حرکات نمایشی شهرت یافته. وی به‌تازگی موفق شد تنها چند فوت بالاتر از سطح رودخانه‌ی دانوب پرواز کرده و از زیر یکی از پل‌های مشهوری که روی این رود اروپایی زده شده پرواز ‌کند. وی پیش‌تر توانسته بود چنین کاری را در پل معروف «چین بریج» بوداپست انجام دهد.

خارج از این دنیا

خارج از این دنیا

برخی از طرفداران پرو پا قرص مجموعه‌ی انگلیسی دکتر هو (Doctor Who) لباسی شبیه شخصیت‌های منفی این سریال را به تن کرده‌اند و در دوازدهمین جشنواره‌ی علمی تخیلی لندن شرکت می‌کنند. این جشنواره که علاقه‌مندان زیادی دارد، همه ساله در این فصل سال در شرق لندن برگزار می‌شود.

رقصنده با اتم‌ها

رقصنده با اتم‌ها

این تصویری از فیلم «پسری و اتمش» است که کوچک‌ترین فیلم دنیا نام‌گذاری شده و به کارگردانی گروهی از دانشمندان شرکت IBM که در زمینه‌ی ذخیره‌سازی اتم‌ها تحقیق می‌کنند تهیه شده است. گفتنی است، اتم‌های سوپراستار این فیلم با بزرگنمایی 100 میلیون برابری قابل مشاهده شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاهده‌ی فیلم آن به این مقاله در زومیت سری بزنید.

طوفان کیهانی

طوفان کیهانی

تصویری از یکی از طوفان‌های کیهانی که در منطقه‌ی قطب شمال سیاره‌ی زحل صورت گرفته و مساحتی بالغ بر 2000 کیلومتر را تحت تأثیر خود قرار داده است. جالب است بدانید سرعت بادهای طوفنده در این منطقه‌ی جهنمی چیزی در حدود صدها کیلومتر بر ساعت است که به‌راحتی می‌تواند همه چیز را تغییر شکل دهد!

دوربینی روی سر!

دوربینی روی سر!

دوربین پانورامای Chindogu در نمایشگاه Concours Lepine 2013 در شهر پاریس به معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است. Chindogu کلمه‌ای ژاپنی است که به معنی «ابزاری عجیب و غریب» ترجمه شده است. از نام عجیب این دستگاه که بگذریم ظاهر آن به خوبی با نامش هم‌خوانی دارد!

شیشه‌ای بر فراز آسمان‌ها

شیشه‌ای بر فراز آسمان‌ها

برج ویلیس (Willis) در شهر شیکاگو که 527 متر ارتفاع دارد، مدتها بلندمرتبه‌ترین ساختمان جهان بود. این آسمان‌خراش که کماکان بلندترین ساختمان ایالات متحده و سومین در جهان است، این هفته 40مین سالگرد بهره‌برداری خود را جشن می‌گیرد. این برج 110 طبقه پیش‌تر به نام برج Sears نیز مشهور بوده و از مهم‌ترین شاهکارهای معماری آن می‌توان به استفاده‌ی استادانه از شیشه و وجود بالکن شیشه‌ای اشاره نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات