ایسر از اولین اولترابوک تبدیل شدنی دنیا با نام Aspire P3 پرده برداری کرد

شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
ایسر روز گذشته رویداد را در شهر نیویورک برگزار کرد و در آن از چندین ابزار مبتنی بر ویندوز 8 پرده‌برداری کرد. یکی از محصولات جذاب جدید ایسر، Aspire P3 است، یک اولترابوک تبدیل شدنی که ظاهر شبیه به سرفیس مایکروسافت دارد. این ابزار در واقع یک تبلت با داک فیزیکی ‌کی‌برد است که ویندوز 8 روی آن اجرا می‌شود و مجهز به پردازنده Core i3 یا Core i5 اینتل است.
تبلیغات

از نظر ظاهری Aspire P3 شبیه به سرفیس مایکروسافت است و حتی همچون سرفیس پرو از قلم دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. ایسر ادعا می‌کند که این ابزار در نوع خودش اولین است. البته لنوو نیز چندی پیش ابزاری به نام Thinkpad Helix را معرفی کرد که شبیه به P3 ایسر عمل می‌کند اما این ابزار هنوز وارد فروشگاه‌ها نشده است.

ایسر معتقد است که P3 ابزاری عالی برای انجام امور مختلف است. این اولترابوک تبدیل شدنی مجهز به صفحه‌نمایش 11.6 اینچ HD است و 1380 گرم وزن دارد. البته بخش تبلت وقتی از داک کی‌برد جدا می‌شود، حدود 790 گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش آن از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن آن نیز 1366 در 768 پیکسل است. این کامپیوتر ویندوزی به همراه 2 یا 4 گیگابایت حافظه رم، 60 یا 120 گیگابایت حافظه SSD و پردازنده Core i3 یا Core i5 وارد بازار می‌شود.

ابعاد Aspire P3 295 در 190 در 9.95 میلی‌متر اعلام شده که اگر صفحه‌کلید فیزیکی را نیز به دستگاه متصل کنید نزدیک به 9.8 میلی‌متر دیگر به ضخامت دستگاه افزوده می‌شود.

از دیگر مشخصات فنی Aspire P3 می‌توان به دوربین 5 مگاپیکسل در پشت، دوربین 720p در جلو، درگاه USB 3.0، میکرو HDMI، بلوتوث 4.0، وای-فای اشاره کرد.

این اولترابوک تبدیل شدنی مجهز به باتری 40Wh (وات ساعت) است که طول عمر 6 ساعته را ارائه می‌کند.

مدل پایه P3 با قیمت 800 دلار عرضه می‌شود که بدین‌ترتیب می‌توان از آن به‌عنوان جایگزین بسیار خوبی برای Surface Pro یاد کرد. احتمالاً مدل پایه، دارای 60 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، 2 گیگابایت حافظه رم و پردازنده Core i3 است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات