گلکسی تب بعدی سامسونگ با پردازنده اینتل همراه خواهد بود

جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
رویترز گزارش کرده که سامسونگ قصد دارد تا در نسل بعدی تبلت‌های گلکسی تب خود به جای استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM به سمت استفاده از پردازنده‌های x86 اینتل تغییر مسیر دهد. در این گزارش آماده که اینتل تأمین‌کننده پردازنده مورد نیاز تبلت‌ 10 اینچی گلکسی تب 3 سامسونگ خواهد بود.
تبلیغات

اینتل طی دو سال اخیر سخت تلاش کرد تا پردازنده‌های اتم خود را بهبود بخشد و مصرف انرژی در آن‌ها را کاهش و قدرت و بازده‌شان را ارتقاء بخشد. در این راه نیز موفقیت‌های محسوسی را بدست آورد، اما بااین‌حال هنوز تولیدکنندگان مطرح سخت‌افزاری پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM را به معماری x86 اینتل ترجیح می‌دهند. حال رویترز گزارش کرده که حداقل یک تبلت 10 اینچی سامسونگ که احتمالاً Galaxy Tab 3 10.1 خواهد بود به پردازنده اتم اینتل تجهیز خواهد شد. این پردازنده احتمالاً از خانواده Clover Trail+ اتم است، همان پردازنده‌ای که در تلفن Lenovo K900 و ZTE Geek شاهد آن بوده‌ایم.

علاوه بر رویترز، خبرگزاری کره‌ای Korea Times نیز این موضوع را تأیید کرده و به پردازنده اتم اینتل برای Galaxy Tab 3 اشاره کرده است. در گزارش این خبرگزاری کره‌ای آمده که اینتل تعداد مهندسان خود در کره جنوبی که روی پردازنده‌های اتم فعالیت می‌کردند را از 6 نفر به 50 نفر افزایش داده است. گفته می‌شود که این مهندسان روی پروژه‌ای که به سامسونگ مرتبط است، کار می‌کنند. یک منبع از داخل اینتل به این خبرگزاری اعلام کرده که مهندسین اتم اینتل در راستای سفارشی‌سازی پردازنده‌های Atom برای محصولات سامسونگ تلاش می‌کنند.

در ادامه گزارش به این موضوع نیز اشاره شده که سامسونگ سعی می‌کند تا اتکای خود به پردازنده‌های Exynos مبتنی بر معماری ARM را کاهش دهد. ظاهراً اینتل قیمت بسیار مناسبی را به سامسونگ پیشنهاد کرده که بدین‌ترتیب هم هزینه تمام شده محصولات سامسونگ کاهش خواهد یافت و هم خیال این شرکت از مشکلات تولید انبوه پردازنده‌های Exynos آسوده می‌گردد.

ممکن است در نمایشگاه هفته آینده Computex اطلاعات بیشتری از همکاری جدید سامسونگ و اینتل بدست آوریم. پس با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات