مایکروسافت، «اورست» را به خانه شما می‌آورد

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و شرکت GlacierWorks در حال همکاری برای آماده‌سازی وب سایتی تعاملی پیرامون کوه اورست با نام «اورست: رودخانه‌ی یخ» هستند که قرار است به کاربران اجازه دهد این کوه و قله‌اش را به سادگی از طریق مرورگر اینترنتیشان در خانه مشاهده کرده و از جنبه‌های گوناگونی آن را بکاوند. قرار است این پروژه در شصتمین سالگرد نخستین فتح قله‌ی اورست توسط «سر ادموند هیلاری» منتشر شود.در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در تهیه‌ی این وب سایت از تصاویر و ویدئوهای موجود برای نمایش مناطق دور از دسترسی اورست به مردم جهان استفاده خواهد شد. کارشناسان مایکروسافت می‌کوشند این وب سایت را با استفاده از قابلیت‌های فراوانی که در HTML5 و RIN (زیرساخت تعاملی مایکروسافت) موجود است، تهیه کنند. RIN به توسعه دهندگان وب اجازه می‌دهد وب سایت‌هایی با داستان تعاملی غیر خطی بسازند و در آن از قابلیت‌های چندرسانه‌ای به طرز شایسته‌ای بهره ببرند. در نهایت وب سایتی خواهیم داشت که از نقشه‌، ویدئو، پانوراماهای چند گیگا بایتی و داده‌های تصویری تشکیل شده و در کنار دیگر قابلیت‌های چند لمسی و تعاملی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از جنبه‌هایی قابل توجه این وب سایت، بهره از تصاویر پانورامای بسیار با کیفیت است که می‌تواند تجربه‌ی کوه نوردی و فتح قله‌ی اورست را با کاربران سهیم شود. این سایت همچنین دارای تصاویر بسیار زیادی از اورست است و عکس‌های قدیمی در کنار تازه‌ترین تصاویر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، تا او به شخصه قضاوت کند چه تغییراتی در این مدت صورت گرفته است. از سوی دیگر این سایت فیلم‌هایی از نحوه‌ی صعود به گذرگاه‌های صعب‌العبور و دیواره‌های سنگی و یخی بلندترین قله‌ی جهان را داراست، جایی که اغلب ما شانس حضور را نداشته و نخواهیم داشت، اما فناوری ما را به آنجا می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات