گزارش مالی اچ‌تی‌سی در سه ماهه اول 2013: سقوط 98 درصدی سود شرکت

جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تلفن جذاب One آنقدر دیر وارد بازار شد که نتواست تایوانی‌ها را در سه‌ماهه اول 2013 نجات دهد و اچ‌تی‌سی این فصل را تنها با 2.8 میلیون دلار سود به پایان رساند. انتظار می‌رود با استقبال خوب از تلفن وان، در سه‌ماهه دوم سال 2013 وضعیت این کمپانی روند صعودی به خود به بگیرد اما اچ‌تی‌سی حداقل در سه‌ماهه اول امسال اوضاع و احوال خوبی نداشته است.
تبلیغات

نتایج مالی سود و زیان اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه اول 2013 منتشر شده است. تایوانی‌ها در این فصل توانسته‌اند 2.85 میلیون دلار سود را در مقایسه با 152 میلیون دلار در همین فاصله زمانی در سال گذشته تجربه کنند. این بدین معنا است که سود HTC در فصل اول سال به کمترین میزان خود از سال 2004 تا به امروز رسیده است.

این کمپانی آمار دقیق فروش HTC One تا به امروز را اعلام نکرده است اما انتظار دارد این تلفن در سه‌ماهه دوم امسال درآمد 70 میلیارد دلار تایوان معادل 2.3 میلیارد دلار امریکا را به همراه داشته باشد.

پیتر چاو مدیرعامل HTC در این باره گفت:

سال گذشته ما فکر کردیم که نیاز به تزریق هیجان به محصولات HTC داریم و باور داشتیم که برای ما فرصت‌هایی وجود دارد. من فکر می کنم ما در این زمینه موفق بودیم و توانستیم تلفن HTC One را ارائه کنیم. ما باور داریم که مردم نیز با ما هم عقیده هستند. هدف اصلی ما بسط و گسترش برند HTC به‌عنوان یک برند قابل اطمینان، باکیفیت و عالی در زمینه تلفن هوشمند است.

تحلیل گران آسیایی CLSA تخمین زده‌اند که HTC در ماه آوریل 750 هزار دستگاه HTC One را به فروش رسانده و آن‌ها در سه‌ماهه دوم قادر خواهند بود این فروش را به 3.5 میلیون دستگاه برسانند. در گزارش آن‌ها آمده که HTC در کل سال 2013 احتمالاً حدود 10 میلیون دستگاه از این تلفن را به فروش خواهد رساند. این در حالی است که تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند، گلکسی اس 4، پرچم‌دار کره‌ای‌ها به رکورد فروش 60 میلیون دستگاه در سال 2013 دست یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات