تیم کوک: فناوری ابزارهای پوشیدنی یک فرصت ژرف است؛ عینک گوگل مورد استقبال عمومی قرار نخواهد گرفت

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در کنفرانس D11 و در پاسخ به پرسش در رابطه با عینک گوگل، به فناوری ابزارهای پوشیدنی اشاره کرد و از آن به عنوان نوع عمیق و ژرفی از فناوری یاد کرد که اپل ممکن است بر روی ساخت ابزاری از این دست اقدام کند. تیم کوک ابزارهای پوشیدنی را برای اپل بسیار جذاب توصیف کرد. به اعتقاد او این فضایی است که بسیاری از کمپانی‌های مختلف دنیا در آن فعالیت خواهند کرد.
تبلیغات

تیم کوک گفت که آیفون، اپل را به سرعت به سمت جلو پیش برد و تبلت‌ها نیز به شتاب شرکت در توسعه کمک کردند، اما اپل هنوز فضای بسیاری برای رشد در اختیار دارد. به نظر او ابزارهای پوشیدنی برای گسترش اپل اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارند.

هیچ چیز جذاب تر از ابزارهای پوشیدنی نیست.

او دقیقا مشخص نکرد که اپل بر روی چه ابزار پوشیدنی در حال کار است و از چه فناوری‌های در این راستا کمک خواهد گرفت اما گفت: نایک با دستبند ورزشی Fuelband، در این زمینه عالی عمل کرده است. او گفت ابزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند اما محصولی که بیش از یک کار را برای کاربر انجام دهد، موفق خواهد شد.

مدت‌ها شایعه وجود ساعت هوشمند اپل به گوش می‌رسد، محصولی که یک تیم 100 نفره از مهندسان برجسته این شرکت بر روی آن کار می‌کنند و قرار است محصول انقلابی بعدی این شرکت باشد. انتظار می‌رود این ساعت نیز با سیستم‌عامل iOS کار کند. گفته می‌شود که جانی آیو مدیر ارشد بخش طراحی ساعت هوشمند اپل است.

تیم کوک در خلال صحبت‌هایش نشان داد که به آینده عینک پرهیاهوی گوگل امیدوار نیست و به اعتقاد او این ابزار پوشیدنی مورد توجه عموم مردم قرار نخواهد گرفت. او باور دارد که تنها بخشی از بازار به این محصول علاقمند خواهند شد. او گفت:

اگر قرار است محصولی مورد توجه مردم قرار بگیرد باید خارق العاده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات