سه ابزار نوین برای پرورش گیاهان در منزل

سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
یکی از چالش‌های نگهداری گیاهان محل مناسب نگهداری و تغذیه‌ی به موقع آن‌ها است اما قرار است فناوری در این راه به شما کمک کند.
تبلیغات

اگر شما هم به پرورش گیاهان آپارتمانی علاقه‌مند باشید با دشواری‌های این کار در منزل مواجه شده‌اید. یکی از چالش‌های پیش روی شما محل مناسب نگهداری و تغذیه‌ی به موقع گیاه است. در این مطلب شما را با چند مورد از ابزارهای نوین برای پرورش و نگهداری گیاهان در منزل آشنا می‌کنیم.

شاید دسترسی به این ابزارها در داخل کشور دشوار باشد اما حداقل از ایده آنها می‌توان برای ساخت ابزارهای بومی استفاده نمود.

دستگاه Let's Patch، تأمین به موقع آب گیاه

LetsPatch1

گاهی اوقات اطلاع از این موضوع که گیاه ما به چه میزان آب نیاز دارد، موضوعی دشوار و حیاتی است؛ همان‌طور که کمی آب به خشک شدن گیاه ختم می‌شود، آب زیادی نیز موجب فساد و نابودی آن می‌گردد. دستگاه Let's Patch، ابزاری برای تأمین آب مورد نیاز گیاه بدون دغدغه و پشتیبانی دائمی است. بدین ترتیب دیگر با پرآبی یا کم آبی مواجه نمی‌شویم.

در حقیقت در این دستگاه، خاک در لایه‌ای بالاتر از منبع آبی قرار می‌گیرد و از آنجا که خود قادر به تنظیم فرایند آبیاری است، دیگر گیاه با مشکلی از این بابت مواجه نمی‌شود. این مهم از طریق عمل مویرگی صورت می‌گیرد، و مشابه کار یک اسفنج، آب مورد نیاز خاک تأمین می‌گردد. تنها کاری که لازم است کاربر انجام دهد، ریختن آب از طریق دریچه مخصوص است.

LetsPatch2

گفتنی است، تولیدکنندگان این محصول می‌کوشند با جمع‌آوری 50 هزار دلار سرمایه‌ی اولیه برای تولید انبوه این دستگاه را بدست آورند. راستی حامیانی که 38 دلار بپردازند، یک دستگاه Let's Patch نیز دریافت خواهند کرد.

Flower Power ابزاری هوشمندی برای رصد وضعیت گیاهان

flowerpower-11-640x359

اگر به دنبال کسب اطلاعات جامعی پیرامون گیاهان خود هستید، Flower Power همان ابزاری است که به دنبالش بودید. پس از نصب این دستگاه در خاک، می‌توانید به اطلاعات کاملی پیرامون دما، رطوبت، میزان نور خورشید و سطح کودهای شیمیایی دست پیدا کنید. تمامی این داده‌ها از طریق سرویس ابری ارسال می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در گوشی یا دیگر ابزارهای همراه خود داشته باشید.

باغچه‌ی هوشمند و کوچک Click & Grow

این کیت باغبانی، یک بسته‌ی کامل برای نگهداری و پرورش گیاهان در محیط خانه است. تنها کافی است گیاه یا دانه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در این محفظه بکارید. سپس باید دو شاخۀ دستگاه را به برق زده و قدری آب در مخزن آن بریزید. بعد از آن دستگاه می‌تواند با استفاده از روش‌های آبیاری خودکار و تنظیم نور محیط، در صورت نیاز با روشن کردن چراغ‌های LED نور مورد نیاز گیاهان را تأمین نماید. بدین ترتیب بهترین شرایط ممکن برای گیاهان شما ایجاد می‌گردد.

گفتنی است، مخترعان این وسیله که در ابتدای سال سرمایه‌ای 625 هزار دلاری را برای تولید کسب کرده بودند، حالا به توفیقات زیادی در ساخت این باغچه‌ی بهشتی کوچک نائل آمده‌اند.

اگر شما هم ابزار خاصی برای نگه داری گیاهان در منزل سراغ دارید، در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات