ال‌جی، شریک اصلی ARM در تولید و استفاده از سری پردازنده‌های Cortex-A50

سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ARM، اعلام کرد که مجوز استفاده و تولید پردازنده‌های سری Cortex-A50 و همچنین نسل بعدی GPU این شرکت که تحت نام Mali طراحی و تولید شده را به کمپانی ال‌جی داده است و از این به بعد این کمپانی کره‌ای به‌عنوان شریک اصلی ARM محسوب خواهد شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سخنگوی کمپانی ال‌جی می‌گوید:

این قراداد به این معنی است که ما از این به بعد مجوز دسترسی به تکنولوژی، با بالاترین عملکرد در زمینه CPU و GPU که تنها دراختیار ARM بود را خواهیم داشت و می‌توانیم با استفاده از آن، محصولاتی را تولید نماییم که جهت بازار را به نفع ما تغییر خواهند داد.

وی همچنین گفته:

این اولین همکاری مشترک ما نیست، ال‌جی قبلا هم در طی یک همکاری توانسته بود مجوز استفاده از پردازنده‌های Cortex و همچنین واحد پردازش گرافیکی، Mali، را در تولید تکنولوژی سیستم -روی-یک-چیپ خود کسب کرده و آن‌را اجرایی کند.

پروژه Cortex-A50 در اصل در اکتبر 2012 شروع شد و هدف آن فراهم آوردن یک بستر مناسب برای اجرای برنامه‌های 32 و 64 بیتی است. این خانواده از پردازنده‌های ARM در اصل، نسل‌های کم مصرف دیگر ARM مانند Cortex-A57 و Cortex-A53 را نیز شامل می‌شود و کمپانی طراح تضمین کرده که Cortex-A50 به‌راحتی، طیف وسیعی از اعمال، از کنترل‌های حرکتی و ژستی گرفته تا بازی‌هایی با گرافیک خارق‌العاده را با بیشترین قدرت اجرا خواهد کرد.

شرکت ARM در بیانیه ماه اکتبر سال گذشته خود اعلام کرد که:

پردازنده‌های سری‌ Cortex-A50، پردازنده‌هایی شگفت‌انگیز بر مبنای معماری 32 بیتی و با قابلیت پشتیبانی از دستورها 64 بیتی هستند. در این مجموعه، Cortex-A57 و همچنین Cortex-A53 می‌توانند به صورت مستقل از هم به فعالیت پرداخته یا با یکدیگر به صورت یکپارچه آن هم تحت معماری big-LITTLE این شرکت فعالیت نمایند که این موضوع به افزایش چشمگیر کارایی و همچنین کاهش مصرف انرژی منجر خواهد شد.

به هر حال امضای این قرارداد به نفع ال‌جی خواهد بود. زیرا این کمپانی می‌تواند از تجربیات و تکنولوژی‌های ارزشمند ARM به نحو احسن در محصولات خود استفاده کند و بتواند در این بازار شلوغ و پر هیاهو حرفی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما در مورد این قرارداد چیست؟ آیا به این زودی‌ها شاهد محصولاتی انقلابی از ال‌جی خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات