خانم هندی فناوری موبایل بدون لمس خلق کرد

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
این خانم هندی اهل گوا به نام آندریا کولاکو و شریکش احمد کرمانی، مبلغ 100،000 دلار از موسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) برای اختراع فناوری موبایل بدون لمس "3dim" که شرکت‌های موبایل را به خود جذب کرده، دریافت نمود.
تبلیغات

سال‌ها است که کمبود فناوری بدون لمس یا تشخیص حرکت در موبایل‌ها احساس می‌شود و آخرین تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند این نیاز را بیشتر می‌کنند. همه‌ی تولیدکنندگان گوشی سعی در خلق و تولید این فناوری داشته‌اند.

حالا با تحقیقات آندریا کولاکو و شریکش احمد کرمانی، این صنعت به استفاده از چنین فناوری نزدیک‌تر شده است. بر اساس اخبار دریافتی، این خانم اهل گوا در مسابقه‌ی کارآفرینی موسسه‌ی فناوری ماساچوست با فناوری بدون لمسش به نام "3dim" مقام اول را کسب کرده‌ است. این فناوری با استفاده از روش‌های ثبت‌شده‌ی پردازش حرکت، حرکت‌ها را به صورت بلادرنگ، سه‌بعدی و با دقت میلی‌متر دریافت می‌کند. آن‌ها مبلغ 100،000 دلار دریافت کرده‌اند تا این فناوری را برای شرکت‌های موبایل که به آن علاقه‌مند هستند گسترش دهند.

اما کاربرد این فناوری، خصوصاً برای مصرف‌کنندگان، چه خواهد بود؟ خب، اولین استفاده این است که نیاز به صفحه‌کلید یا صفحه‌ی لمسی برای انجام بسیاری از کارها از بین خواهد رفت زیرا می‌توان الگوهای حرکت‌ را برای موبایل تعریف کرد تا هر کدام فرمانی را اجرا کنند.

البته من شخصاً تصور نمی‌کنم که ما به طور کامل از صفحه‌کلید یا صفحه‌ی لمسی بی‌نیاز شویم زیرا فرستادن پیامک یا ایمیل تنها با استفاده از حرکات ساده، کاری هم دشوار و هم چالش‌برانگیز خواهد بود. اما می‌توان با استفاده از حرکات تعداد فرمان‌های مورد نیاز برای رفتن از صفحه‌ی خانگی به نرم‌افزار ویرایش متن را کم کرد.

به نظر من یکی از بهترین کاربردهای این فناوری، استفاده برای امنیت شخصی در مورد اطلاعات و محتوای دستگاه‌ها در مقیاسی کاملاً جدید است. به بیان دیگر، بدون انجام حرکتی خاص، قفل دستگاه باز نخواهد شد یا اطلاعات حساس مخفی خواهند ماند. این موضوع خصوصاً در زمان‌هایی که گوشی دزدیده شده، خراب و یا گم شود بسیار کاربرد خواهد داشت. کاربران نیز باید حرکاتی را که با آن‌ها قفل گوشی باز شده یا محتوای آن نمایش داده می‌شود به خاطر بسپارند.

همچنین، یکی دیگر از بهترین کاربردهای فناوری بدون لمس، عدم نیاز به چندین پنجره برای اجرای چندین برنامه است زیرا کاربران می‌توانند به صورت یکپارچه از برنامه‌ای به برنامه‌ی دیگر بروند.

کاربرد بعدی در بازی‌ها است. فناوری تشخیص حرکت دنیایی تازه را به بازی‌های موبایل – که خود صنعتی در حال گسترش است- خواهد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات