فلاش‌بک به تیزر تبلیغاتی جالب مایکروسافت در دهه‌ی ۹۰

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
اگر دلتان قدری نوستالژی و طنز می‌خواهد با این زنگ تفریح زومیتی همراه باشید.
تبلیغات

در دهه‌ی نود میلادی بسیاری از کمپانی‌ها برای تیزرهای تبلیغاتی خود از چاشنی شوخی و طنز استفاده می‌کردند. مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نبود، به خصوص اینکه مشاور تبلیغاتی آنها در این تیزر سنگ تمام گذاشته تا مزیت‌های انکارناپذیر ویندوز 95 را نسبت به ویندوز 3.1 و داس خدا بیامرز به کاربران نشان دهد.

ویندوز 95 افق‌های جدیدی را پیش روی کاربران گذاشت، کاربران که تا پیش از آن با محیط ساده‌ی ویندوز 3.1 و از آن بدتر دنیای تک رنگ نشانگر مکان‌نمای داس سر و کله می‌زدند، پس از این سیستم‌عامل بود که به محیط‌های گرافیکی با ظاهر کاربرپسند جدید عادت کردند تا اینکه امروزه از ویندوز 8 لذت می‌برند.

اما علی‌رغم تمام مزیت‌های ویندوز 95، لازم بود تا کاربران نرم‌افزارهای جدیدی تهیه کرده و از این بابت هزینه‌ی شایان توجهی را متحمل شوند. با این وجود مایکروسافت مثل همیشه زیرکانه فرصت را مغتنم شمرد تا در کنار تبلیغ نقطه‌ی عطف نرم‌افزاریش (یعنی ویندوز 95)، از سخت‌افزار تازه‌اش که صفحه کلید ارگونومیک مدل 4000 بود نیز پرده برداری نماید تا نه تنها کاربران را به محیط جدید رهنمون سازد که، محصولات خود در این زمینه را نیز به فروش انبوه برساند.

خوشبختانه امروزه تیزرهای تبلیغاتی دیگر به این سبک و سیاق تولید نمی‌شوند، مگر اینکه شما در هندوستان باشید و از این تبلیغ عجیب و غریب سامسونگ گلکسی S4 به شگفت آیید. خدا کند شرکت‌های تبلیغاتی به سرشان نزند این روند را ادامه دهند، در غیر این صورت باید در زومیت بخشی ثابت را به بررسی آگهی‌های طنز اختصاص دهیم!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات