اولین تلفن تایزن سامسونگ با نام مدل I8800 ظاهر شد

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود که امسال حداقل یک تلفن مجهز به سیستم عامل تایزن را وارد بازار خواهد کرد. تایزن سیستم عامل متن باز مبتنی بر لینوکس است که توسط سامسونگ و اینتل حمایت می‌شود و کره‌ای‌ها آن را جایگزین بادا کرده‌اند. تلفنی که امروز، تصاویر مربوط به آن فاش شده، از نظر ظاهری شباهت زیادی به گلکسی اس 3 دارد.
تبلیغات

ظاهراً اولین تلفن تایزن سامسونگ با نام مدل GT-I8800 روانه بازار خواهد شد. این ابزار مجهز به Tizen OS 2.1 بوده و انتظار می‌رود در نیمه دوم امسال در قفسه فروشگاه‌ها قرار گیرد.

تایزن سیستم عامل مبتنی بر HTML5 است که سامسونگ حساب ویژه‌ای را روی آن باز کرده است. از زمانی که گوگل نسبت به خرید موتورولا-موبایل اقدام کرد، سامسونگ سرمایه‌گذاری بیشتری را روی آن انجام داد تا اگر زمانی گوگل، شرایط استفاده از اندروید را برای تولیدکنندگان سخت‌افزاری مشکل کرد یا خود نسبت به ساخت تلفن مستقل اندرویدی اقدام نمود، گزینه جایگزینی را دراختیار داشته باشد. سامسونگ در تلاش است تا تمام سرویس‌های نرم افزار فعلی که در سری تلفن‌های گلکسی وجود دارد را برای تایزن نیز ارائه کند. به‌عنوان مثال در تصاویری که از این ابزار بدست آمده می‌توان دستیار صوتی سامسونگ، S Voice را مشاهده کرد که در سیستم‌عامل تایزن اجرا شده است.

از نظر طراحی تلفن GT-I8800 شبیه به گلکسی اس 3 به نظر می‌رسد. البته این تلفن نمونه اولیه است و شاید محصول نهایی که وارد بازار خواهد شد شکل و شمایل متفاوتی داشته باشد. اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ اولین تلفن تایزن خود را با همان سخت افزار گلکسی اس 3 وارد بازار کند.

برای اینکه ظاهر تلفن مشخص‌تر شود ما روشنایی عکس‌ها را افزایش دادیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات