ارائه بازی جدید Panopticon سونی، همزمان با معرفی ایکس‌باکس جدید از مایکروسافت

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
تبلیغات فراوانی که برای جدیدترین بازی اختصاصی پلی‌استیشن که توسط بخش سرگرمی این شرکت در دست ساخت بوده و با نام Panopticon  شناخته می‌شود، باعث محبوبیتی زودهنگام و شوق و علاقه‌ای شدید میان گیمرهای حرفه‌ای شده است. این بازی با گرافیکی شگفت‌انگیز، خط داستانی عمیق و زیبا و گیم‌پلی روان و خوش ساخت، مطمئنا یکی از محصولات موفق و برتر سال به حساب خواهد آمد.
تبلیغات

تریلر بازی که پیش‌تر منتشر شده بود، حاکی از محیطی بسیار پویا، رمزآلور و مملو از شگفتی‌ها بود. چیزی شبیه به بازی enigma اما با ویژگی‌ها و صحنه های اکشن و پرزد و خورد فراوان.

Panopticon، در ژانر علمی- تخیلی قرار می‌گیرد و از زمانی در آینده حکایت می‌کند که همه انسان‌ها درکنار (یا به بیان دقیق‌تر تحت کنترل) ربات‌ها زندگی کرده و توسط نوعی رمز ژنتیکی، تمامی اعمال آن‌ها کنترل می‌شود. این اثر تا حدودی برگرفته از آثار جرمی بنتم در قرن 18 میلادی بوده و فضاسازی‌ها و بناها به زیبایی بازسازی شده‌اند.

سبک بازی بیشتر برپایه‌ی مشاهده‌ و تصمیم‌گیری سریع و دقیق بوده و به دقت و مهارت زیادی نیاز خواهید داشت تا مأموریت‌های گوناگون را با کم‌ترین جلب توجه انجام دهید.زیرا اغلب مواقع لو دادن موقعیتتان باعث ناکامی در انجام مراحل خواهد شد.

تیزر تبلیغاتی بازی Panopticon سونی:

شما در نقش افرادی آزادی‌خواه هستید و برای رهایی نسل بشر از چنگال سایبرگ‌ها و ارتش مهیبی از اژدهایان مبارزه کنید. که کلمه سایبرگ به دسته‌ای از ربات‌ها گفته می‌شود که دارای هوش مصنوعی بالا و قدرت کنترل و تصمیم‌گیری باشند. اژدها هم که یکی از کلیشه‌های معروف داستان های شرقی بوده و معمولا به‌عنوان موجودات لطیف و خوش‌برخوردی معرفی نمی‌شوند. بنابراین باید انتظار نبردهایی پرفشار و هیجان انگیزی را داشته باشیم.

اما معرفی رسمی این بازی بدون حاشیه نخواهد بود. چرا که هم‌زمان با ارائه رسمی آن در ژاپن، مراسم معرفی رسمی ایکس ‌باکس بعدی مایکروسافت در ایالات متحده انجام شد و این همزمانی ممکن است که نوعی اعلام جنگ به طرف مقابل باشد.

در هر صورت مایکروسافت از معرفی این بازی هم‌زمان با معرفی ایکس باکس وان چندان خوشحال نشده است، چرا که  ایکس باکس تاکنون توفیق چندانی در بازار ژاپن به دست نیاورده و ممکن است برگزاری مراسمی رسمی برای یک عنوان مطرح بازی، اشتیاق اندک باقی مانده علاقه‌مندان برای خرید ایکس باکس بعدی را کور کند

نظر شما درباره‌ی این عنوان جدید سونی چیست؟ به‌نظر ما که خیلی حماسی و تأثیر گذار می‌رسد اما مطمئنا شما هم نقطه نظرات خودتان را دارید. پس ما را هم در جریان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات