AMD از APUهای فوق پیشرفته خود به همراه Wireless Display مناسب برای بازی پرده‌برداری می‌کند

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز دیگر AMD فقط در داخل لپ‌تاپ شما نیست بلکه سعی دارد تا پا را فراتر از مرز‌ها گذاشته و دنیاهای جدید را نیز کشف نماید. امروز این کمپانی اعلام کرد که نسل جدیدی از APU‌های تولیدی‌اش در راه‌اند که البته آنطور که از AMD انتظار می‌رود این سیستم پردازشی جدید باید از قابلیت‌های گرافیکی بسیاری برخوردار باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

AMD به تازگی نشان داد که دیگر همه تلاشش را بر روی APU‌های نسل قدیم متمرکز نکرده و قصد دارد نسل جدیدی از آنها را معرفی کند. همچنین از نسل جدید از مدل‌های مبتنی بر معماری «Richland» خود پرده برداشت. مدل‌های معرفی شده جدید عبارت‌اند از A6, A8, A10 که بر روی کاغذ اینتل را شکست می‌دهند زیرا طبق گفته AMD، این مدل‌ها 71 درصد سریع‌تر از تکنولوژی Core i5 اینتل در زمینه گرافیک 3بعدی عمل می‌کنند. دیگر نکته جالب توجه در مورد این APUها مصرف کم آن‌هاست به طوری که لپ‌تاپی که از این مدل‌ها استفاده می‌کند اگر برای وب‌گردی مورد استفاده قرار گیرد 7.5 ساعت با باتری کار خواهد کرد که این 1 ساعت افزایش زمان را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد. نسل جدید از ورودی جریان معمولی 35 وات و برای APUهای ولتاژکم و کم‌مصرف از ورودی 17 تا 25 وات برخوردار است.

20130522-20195674--0011 verge super wide

نکته جالب توجه چیپ‌هایی هستند که باید دید در مقابله با سخت‌افزارها و نرم‌افزار‌های گوناگون چگونه عمل می‌کنند. AMD قبلا قابلیت‌های تشخیص چهره و حرکات بدن را معرفی کرده بود اما در این نسل سعی کرده تا تمرکز خود را بر روی Wireless Display بگذارد به گونه‌ای که تاخیر در ارسال تصویر در آن به مقدار بسیار زیادی کاهش یافته است و همچنین از ویدئو با رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این تکنولوژی می‌توان به اضافه کردن دو درگاه USB 3 و 3 درگاه خروجی تصویر از طریق یک کابل اشاره کرد.

لازم نیست منتظر این APUهای جدید باشید زیرا همین الان هم از آن‌ها در بعضی از محصولات استفاده شده است. برای مثال می‌توان به لپ‌تاپ‌های مدل‌ GX60 و GX70 از کمپانی MSI و احتمالا به زودی سایر برندهای دیگر اشاره کرد.

نظر شما در مورد APUهای جدید AMD چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات