از زمان عرضه تا به امروز حدود 5 میلیون دستگاه HTC One به فروش رسیده است

پنج‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
امروز سامسونگ رسما اعلام کرد که در کمتر از یک ماه از زمان عرضه گلکسی اس 4 توانسته به رکورد فروش 10 میلیون دستگاه برسد. اخباری نیز از اچ‌تی‌سی بدست آمده که نشان می‌دهند، این تلفن تنها حدود 5 میلیون دستگاه فروش داشته است. روز گذشته در زومیت نیز خواندید که این کمپانی تایوانی حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند و بسیاری از مهره‌های کلیدی خود را نیز از دست داده است.
تبلیغات

وال استریت ژورنال با یک منبع از درون HTC صحبتی داشته و علاوه بر اعلام فروش 5 میلیون دستگاه‌ این تلفن، اذعان داشته که با وجود تقاضای بسیار خوب برای HTC One اما متأسفانه این تولید کننده برای تولید انبوه و پاسخ گویی به نیاز بازار همچنان با مشکلاتی رو‌به‌رو است و نمی‌تواند آن‌طور که باید شاید محصول را عرضه کند. او به وال‌استریت‌ژورنال گفته که یکی از مشکلات تولید آن‌ها مربوط به تأمین قطعات مورد نیاز One است. در این گزارش آمده که HTC سخت در تلاش است تا این مشکل را در ماه‌های آینده حل کند و One را بهتر از قبل عرضه کند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که فروش 5 میلیون دستگاه HTC One شاید به خوبی 10 میلیون دستگاه Galaxy S4 نباشد، اما باعث می‌شود تا تایوانی‌ها پول نقد خوبی را در حساب‌های شرکت ذخیره کرده و به آینده امیدوار شوند. HTC طی فصل‌های اخیر ضرر داده و ارزش سهام این شرکت نیز افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.

از طرفی گزارش‌های مختلف، به فروش بسیار پایین تلفن فیس‌بوکی First اشاره دارند. تلفنی که به همراه رابط کاربری Facebook Home عرضه می‌شود و قرار است مخاطبان سینه چاک این شبکه اجتماعی را هدف قرار دهد. اما ازآنجاکه فیس بوک نرم افزار Home را برای عموم کاربران اندرویدی ارائه کرده، ظاهراً کاربران ترجیح می‌دهند تا تلفن مورد علاقه خود را خریداری کرد و در صورت تمایل نسبت به نصب رابط کاربر Home اقدام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات