کوالکام از صفحه نمایش Mirasol با تراکم خارق العاده 576ppi پرده برداشت

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
امروز کوالکام یک نمونه اولیه از صفحه نمایش Mirasol را برای تلفن هوشمند به نمایش گذاشت که دارای تراکم 576 پیکسل در اینچ و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است. این صفحه نمایش از فناوری خاصی بهره می‌برد که علاوه بر نمایش تصاویر شارپ و درخشان، مصرف به مراتب پایین‌تری نسبت به LCDهای رایج بازار دارد.
تبلیغات

صفحه نمایش 5.1 اینچی کوالکام برای تلفن‌های هوشمند ساخته شده است و دارای تراکم 576ppi و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل است، تا تصاویر را شارپ‌تر از صفحه‌های نمایش 5 اینچ 1080p با تراکم 443ppi نمایش دهد. طی 6 ماه اخیر بسیاری از پرچمداران تلفن‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش 5 اینچ 1080p شده‌اند، اما کوالکام تمایل دارد تا تلفن‌های هوشمند آینده به صفحه نمایش متراکم‌تری تجهیز شوند.

در نمایشگاه SID امسال که در ونکور برگزار می‌شود، کوالکام نیز از صفحه نمایش خاص خود پرده برداشته است. بله کوالکام! شرکتی که در زمینه فناوری‌های بی‌سیم و تولید سیستم‌-روی-یک-چیپ‌های Snapdragon معروف است، دست به کار شده و یک صفحه نمایش خارق العاده را معرفی کرده است. صفحه نمایشی که رقیب جدی IGZO شارپ به شمار می‌رود. کوالکام در صفحه نمایش میراسول، توانسته تراکم پیکسل‌ها را باز هم بیشتر کند و علاوه بر آن مصرف انرژی را نیز به شکل شگفت انگیزی تا 6 برابر نسبت به پنل‌های LCD و OLED رایج بازار کاهش دهد.

اما خبر بد آن است که به این زودی‌ها تولید انبوه صفحه نمایش میراسول کوالکام آغاز نخواهد شد. سال گذشته مدیرعامل کوالکام تلاش کرد تا گواهی استفاده از فناوری میراسول را به شرکای تجاری خود بفروشد. اما ظاهرا هنوز توافقی در این راستا انجام نشده است. از طرفی کوالکام به صفحه نمایش 1.5 اینچ نیز اشاره داشته، صفحه‌های نمایشی که برای ساعت‌های هوشمند بکار گرفته خواهند شد. کوالکام قصد دارد تولید این صفحه‌ها را از طریق کارخانه‌های ثانویه آغاز نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات