سرویس Trends گوگل بروز شد تا برترین جستجوهای هر شاخه از افراد معروف تا سیارات را نمایش دهد

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
همواره یکی از جذاب‌ترین‌های دنیای اینترنت آن است که بدانیم، مردم دنیا چه چیزی را بیشتر جستجو می‌کنند؟ گوگل سالانه لیست برترین عبارات جستجو شده را تحت عنوان Zeitgeist گزارش می‌کرد. اما حالا سرویس Trends که پیش از این برای یافتن میزان محبوبیت کلمات کلیدی در مناطق مختلف دنیا استفاده می‌شد، بروز شده تا نمودار برترین‌ جستجوها را نیز نمایش دهد. در این سرویس همچنین یک ابزار زنده بصری اضافه شده که واژه‌های محبوب را بصورت انیمیشن ساده در کنار یکدیگر نمایش می‌دهد.
تبلیغات

گوگل ترندز یکی از ابزارهای کارآمد و ارزشمند گوگل است که در دنیای مارکتینگ آنلاین بسیار استفاده می‌شود. از این ابزار برای سنجش میزان محبوبیت کلمات کلیدی در مناطق مختلف جهان استفاده می‌شود. مثلا از طریق آن می‌توان متوجه شد که ماه گذشته، کلمه «نوت بوک» بیشتر جستجو شده است یا «لپ تاپ».

حال گوگل دستی اساسی بر سر و روی این سرویس کشیده و امکانات جالبی را به آن اضافه نموده است. از این پس از طریق بخش Top Charts قادر خواهید بود تا برترین‌های هر شاخه شامل انسان‎‌های معروف تا موزیک، فیلم، علم، نرم افزار و چندین شاخه دیگر را مشاهده کنید. این سرویس فعلا فقط براساس میزان جستجوهای انجام شده در امریکا لیست می‌شوند، اما به زودی برترین‌های این لیست، براساس جستجوهای کشورهای دیگر نیز دسته بندی خواهد شد.

هر نمودار براساس شاخه خاصی و به صورت ماه به ماه نمایش داده می‌شود. به این ترتیب متوجه خواهید شد که مردم در ماه‌های مختلف چه مواردی را بیشتر جستجو کرده‌اند.

برخی از شاخه‌ها مانند رشته‌های ورزشی، محبوبیت بیشتری دارند و موارد مرتبط با آنها بیشتر جستجو شده‌اند.

اما علاوه بر Top Charts یک سرویس دیگر تحت عنوان Virtualization Tool به سرویس Trends اضافه شده که به شکل بصری فوق العاده جذابی کلمات محبوب را نمایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات