۴ ابزار ساده ایجاد انیمیشن برای تازه‌کارها

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
می‌خواهید برای یکی از دوستان یا شرکت تازه‌ تأسیس خود یک فایل انیمیشن تازه بسازید تا نظر مشتریان را جلب کنید، اما در این زمینه تخصصی ندارید؟
تبلیغات

مشکلی نیست در این مقاله پنج ابزار ساده برای تولید فایل‌های انیمیشن را برای تازه‌کارها معرفی می‌کنیم که امیدواریم به کارتان بیاید. خوشبختانه از این دست برنامه‌ها کم نیستند، و ما چند مورد از برترین‌ها را برای شما دست‌چین کرده‌ایم.

کاربرد: عنوان گذاری، گرافیک‌های متحرک

Motion3 HERO Floating SCREEN

این برنامه مخصوص رایانه‌های مک است و آن را می‌توانید از فروشگاه اپل دریافت کرده و روی سیستم عامل مک OS X نصب کنید. البته نسخه کرک شده آن نیز به‌راحتی در اینترنت یافت می‌شود. این برنامه انتخابی ایده‌آل برای عنوان گذاری‌های ساده، انجام امور تجاری یا پروژه‌های مستقل است. نسخه به‌روزرسانی شده‌ی برنامه همچنین شامل قابلیت‌های پیچیده نظیر ترکیب‌های 3 بعدی، رنگ‌آمیزی برداری (وکتور) و ره‌گیری حرکتی است.

در این آدرس یک ویدئوی کوتاه 11 ثانیه‌ای که به کمک این برنامه و با استفاده از تصویر و یکی از افکت‌های Apple Motion تهیه شده، قابل ملاحظه است. این برنامه بسیار ساده و بی‌دردسر است و از این زمینه دارای جنبه‌ی قوت خوبی است گرچه از نظر کیفیت، چندان چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌تواند کاربران خبره یا متوسط را راضی کند. اما در نظر داشته باشید برای تولید یک انیمیشن کوتاه چندان نیاز به پیچیدگی نیست پس اگر قدری روی آن زمان صرف کنید می‌توانید کارهای خوبی آماده کنید.

کاربرد: انیمیشن‌های دو بعدی، گرافیک‌های حرکتی

عموماً از برنامه‌ی Adobe After Effect برای ساخت فیلم‌های با کیفیت بالا یا اصلاح، تغییر و افزودن افکت‌های تصویری برای دیگر فیلم‌ها استفاده می‌شود. هر چند این برنامه دارای قابلیت‌های پیچیده و گسترده‌ی بسیاری است، اما اجازه ندهید شما را سردرگم کند. Adobe After Effect را می‌توان همچنین برای تولید انیمیشن‌های دو بعدی ساده نیز به کار گرفت. این برنامه شبیه Apple Motion دارای مجموعه‌ای کامل از افکت‌ها و انیمیشن‌ها است و می‌توان در محیط مخصوص، آن‌ها را ویرایش کرد. این برنامه نیز راهکاری خوب برای تولید سریع انیمیشن یا ویرایش و عنوان گذاری به شمار می‌رود.

کاربرد: فیلم‌های کوتاه انیمیشنی، کتابخانه‌ای جامع از شخصیت‌ها، قالب‌ها و زمینه‌

Go-Animate

Go! Animation یک برنامه‌ی تحت وب است که می‌توان از آن برای تولید انیمیشن‌های شخصی‌سازی شده استفاده کرد و برای نیازهای گوناگونی از جمله تهیه فایل‌های پرزنتیشن، درس‌های کلاسی یا پروژه‌های کاری استفاده کرد. این وب سایت دارای 50 قالب و شخصیت کارتونی است که بیش از 150 حالت گوناگون دارند و کاربر می‌تواند از 20 پس‌زمینه، 20 فایل موسیقی و 200 محیط گوناگون نیز بهره ببرد. حتی می‌توان از صداهای آماده‌ای که برای کاراکترها در نظر گرفته شده نیز استفاده کرد یا صدای مورد نظر خود را ضبط کرده و جایگزین نمود.

۴- برنامه Wideo

کاربرد: انیمیشن‌های کوتاه، تولید آگهی‌های کوتاه

Wimeo

در آخر بیایید به برنامه‌ی رایگان Wideo نگاهی بیندازیم که هنوز مراحل آزمایشی خود را می‌گذراند. از این برنامه می‌توان برای تولید انیمیشن‌های کوتاه و ساده استفاده کرد. کاربر می‌تواند از بین قالب‌های موجود انتخاب کرده یا تصاویر مورد نظر خود را به آن وارد کنید و در نهایت ویدئوهای کوتاه و جذابی بسازید. کمپانی تولید کننده‌ی این برنامه معتقد است هدف آن‌ها از این کار کمک به کسب و کارهای کوچک برای ایجاد آگهی‌های ویدئویی کوتاه و رونق تجاری آنهاست.شما از چه برنامه‌ای برای انجام امور ویدئویی خود بهره می‌برید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات