NEC برای اولین بار در جهان، گوشی خنک شونده توسط مایعات را می‌سازد

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیا تابحال شده بعد از مدت طولانی کار با گوشی هوشمند خود نظیر وب‌گردی، بازی کردن و... بعد از لمس آن متوجه گرم شدن بیش از حد بدنه دستگاه شوید و به همین خاطر چند دقیقه‌ای به گوشی استراحت داده تا خنک شود و سپس به کار ادامه دهید؟، کمپانی NEC این مشکل را درک کرده و در نظر دارد تا نسل جدیدی از تلفن‌های همراه خود که توسط مایعات خنک می‌شوند را به بازار عرضه کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی ژاپنی NEC مدل جدیدی از تلفن همراه هوشمند خود را به نام Medias X 06E معرفی کرده که از سیستمی کاربردی جهت خنک نگهداشتن پردازنده و کل تلفن همراه استفاده می‌کند. این سیستم خنک‌کننده توسط تبخیر و چگالش مایعات کار می‌کند. در این سیستم NEC یک خط لوله را در پشت گوشی و درست کنار پردازنده قرار داده که مایع مذکور در داخل آن مرتبا حرکت می‌کند و با این عمل بیشتر گرمای تولید شده که بوسیله پردازنده تولید می‌شود، عملا از بین خواهد رفت و میانگین کلی دمای سیستم به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

spec01

استفاده از فرایند خنک کردن توسط مایعات در سوپر کامپیوترها و سیستم‌های مشابه امری‌ است رایج؛ اما استفاده از این فرایند، آن‌هم در داخل یک تلفن همراه، مثلا تلفن همراهی که از پردازنده 1.7GHz چهار هسته‌ای Snapdragon ساخت کوالکام بهره می‌برد به نظر کاربردی نمی‌آید. اما اگر تلفن همراه جدید NEC که از این ساختار بهره‌مند است بتواند به موفقیت برسد و نتیجه کار، خوب از آب درآید بدون شک شاهد تلفن‌های همراه بسیار بیشتری با استفاده از سیستم خنک‌کننده توسط مایعات خواهیم بود.

این تلفن جدید دارای صفحه‌نمایش 4.7 اینچی است که از نوع OLED است و یک دوربین 13.1 مگاپیکسل درون آن قرار دارد و قرار است در ماه آینده میلادی در کشور ژاپن و توسط بزرگ‌ترین اپراتور این کشور یعنی NTT DoCoMo عرضه شود. به نظر می‌رسد که NEC با این کار خود بخش اعظمی از خانم‌ها را به خرید این تلفن هوشمند ترغیب می‌کند زیرا اغلبا خانم‌ها هستند که از گرم شدن گوشی‌های هوشمند شکایت دارند.

نظر شما در مورد استفاده از این فرایند در گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا می‌توان امید داشت که از آن در سایر دستگاه‌های امروزی استفاده شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات