انتشار ۱۷ میلیارد دلار اوراق قرضه از سوی اپل : بزرگترین در تاریخ

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
اوضاع بد اقتصادی، بدهی و مالیات‌های سنگین گریبان شرکت‌های قدرتمند زیادی را گرفته است. حالا اپل نیز برای فرار از مشکلات مالی خود اقدام به انتشار اوراق قرضه کرده که این انتشار بزرگترین عرضه اوراق قرضه در تاریخ محسوب می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به گزارش وال‌استریت ژورنال، روز سه‌شنبه، اپل بزرگترین انتشار اوراق قرضه در تاریخ را آغاز نموده که رقم آن به ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد. انتشار اوراق قرضه از سوی اپل در طول ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

تحلیلگران در پاسخ به این سؤال نیویورک‌تایمز که چرا شرکتی ثروتمند مانند اپل باید دست به این کار بزند به این مسأله اشاره می‌کنند که در‌واقع بدهی‌های یک شرکت می‌تواند به طور مضاعف بر روی سهامداران تأثیر بگذارد. کاری اپل اکنون در حال انجام آن است، برنامه «سود و بازخرید مجدد سهم» کمپانی است که هفته گذشته و مارس ۲۰۱۲ از آن سخن به میان آمده بود. در این روند، اپل از تعداد بالای سهم‌ها و نرخ پایین سود هر سهم به نفع خود بهره می‌برد. با این کار، شرکت برای پرداخت مالیات مجبور به استفاده از سرمایه‌ خود در خارج ایالات متحده خواهد بود و علاوه بر این در برابر فشار کنگره آمریکا زمان بیشتری خواهد خرید.

اپل قرار است تا پایان سال ۲۰۱۵، صد میلیارد دلار به سهامداران خود پرداخت نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات