یاهو، اپلیکیشن لیست-امور-روزانه Astrid را خرید

پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که مریسا میر سمت مدیریت عامل یاهو را قبول کرد، اعلام کرد که قصد دارد شرکت‌های کوچک را برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود را تصاحب کرده و به مجموعه یاهو اضافه کند. یکی از بخش‌های که در زمان مدیریت او توجه ویژه‌ای به آن شده، موبایل است. یاهو چندی پیش ساملی را خریداری کرد که از فناوری آن در اپلیکیشن جدید موبایل خود استفاده کرد و حالا گزارش شده که این کمپانی اینترنتی نسبت به تصاحب نرم افزار Astrid که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های To-Do برای اندروید و iOS به شمار می‌رود، اقدام کرده است.
تبلیغات

جان پاریس، بنیان‌گذار استرید اذعان داشته که اپلیکیشن آن‌ها بیش از 4 میلیون بار در اندروید و iOS دانلود شده است. اما او به تعداد کاربران فعال سرویس خود اشاره‌ای نکرده است. هنوز یاهو دقیقاً اعلام ننموده که چه آینده‌ای را برای این سرویس در نظر دارد. اما فعلا اعلام کرده که حداقل تا 90 روز آینده این سرویس همانند قبل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته Astrid ارائه سرویس پولی خود را متوقف کرده و ثبت نام کاربر Premium را قبول نمی‌کند و یاهو نیز قول داده که هزینه افرادی که مشترک سالیانه این سرویس هستند را به آن‌ها باز گرداند. Astrid نیز به کاربرانش اعلام کرده که به‌زودی به آن‌ها اطلاع خواهد داد تا چطور اطلاعات خود را دانلود کنند.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که خرید Astrid برای یاهو چقدر هزینه به همراه داشته است. اما آخرین خرید آن‌ها برای سرویس Summly نزدیک به 30 میلیون دلار هزینه به همراه داشت و احتمالاً Astrid نیز ارزش مشابه‌ای برای یاهو داشته باشد. چون این سرویس علاوه بر ارائه لیست امور روزانه، API مربوط به همگام‌سازی را نیز دارد.

با توجه به شواهد موجود احتمالاً یاهو پس از مدتی سرویس Astrid را تعطیل خواهد کرد تا از فناوری آن در سرویس‌های دیگر خود بهره برده یا اپلیکیشن‌ دیگری را براساس آن راه‌اندازی کند.

برای آشنایی بیشتر با افزونه کرومی آسترید که پیش از این در زومیت معرفی شده بود، اینجا کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات