Google Now در مقابل Siri: دوئل تصویری برنامه‌های دستیار صوتی

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
اگر شما هم به برنامه‌های دستیار صوتی علاقه دارید، اما گیج شده‌اید که کدامیک سرتر - یعنی سریع‌تر، دقیق‌تر و غنی‌تر - از دیگری است، مشتاقانه دعوتتان می‌کنیم تا با زومیت، این مقاله‌ی کوتاه و فایل ویدئویی ضمیمه‌ی آن، همراه باشید.
تبلیغات

برنامه‌ دستیار صوتی خوب، همان برنامه‌ای است که نمی‌توان بدون استفاده از آن روزگار گذراند! و برای اینکه این برنامه‌ها نور چشم ما شوند، باید بتوانند هر چه سریع‌تر، وظایف محوله را تشخیص و انجام داده و هیچ خلل یا کندی در کارکردشان پیش نیاید. از این گذشته، در نخستین مرتبه‌ای که از آن‌ها استفاده می‌کنیم  نیز کارایی صحیحی از خود نشان دهند؛ چرا که هیچ کاربری به دنبال برنامه‌های خطا کار نیست. از همه مهم‌تر، چنین برنامه‌هایی باید همیشه یک گام فراتر از کاربر باشند تا بتوانند نیاز او را به خوبی شناخته و رفع کنند.

گرچه این انتظارات را می‌توان دست بالا دانست، اما هر دو شرکت گوگل و اپل موفق شده‌اند با استفاده از جادوی برنامه‌نویسی و به کارگیری الگوریتم‌های پیچیده به این مهم دست یابند و حتی گام را فراتر از آن بگذارند. اما هر چه هست هنوز راز نهفته در هوش مصنوعی ابزارهای تولیدیشان رمزگشایی نشده است و هر چند هر دوی این فناوری‌ها، تازه و جدید هستند، این شرکت‌ها مبالغ هنگفتی را برای آماده‌سازی برنامه‌ها و وابسته کردن کاربران علاقه‌مند به استفاده از این یاران الکترونیکی، مصروف داشته‌اند. و هر چه کاربران، زمان بیشتری را در کار با این برنامه‌ها صرف می‌کنند، آن‌ها یک گام دیگر به اهداف خود نزدیک می‌شوند.

گوگل و اپل قول داده‌اند که به زودی این برنامه‌ها، ابتکار عمل را به دست خواهند گرفت و همه‌ی کارهای روزمره‌ی شما را در حین استفاده از گجت‌ها، تسهیل می‌نمایند؛ و از باز کردن قفل گوشی گرفته تا پاسخ به تماس‌ها تلفنی، جستجو در وب، رزرو رستوران و حتی گوش کردن به دستورات و نوشتن نامه‌های الکترونیکی شما را انجام خواهند داد. در نهایت قرار است Siri و Google Now آنقدر خوب باشند که کارایی و راندمان فرد به استفاده از آن‌ها گره بخورد و دلیلی باشد برای انتخاب گوشی‌های آینده.

زمانی که برنامه‌ی Siri، برای نخستین بار معرفی شد، آنچنان سر و صدایی به پا کرد که نگو و نپرس. از طرف دیگر Google Now نیز علاقه‌مندان حاضر در نشست سالانه‌ی گوگل را شگفت زده کرد و همه مایل بودند تا این فناوری جدید را بیازمایند. از سوی دیگر، برخی قصد دارند از این موضوع سر دربیاورند که کدامیک از این برنامه‌ها در رقابت تنگاتنگ پیروز میدان خواهند بود؛ و آیا بروز رسانی‌های جدید برای این منظور کفایت می‌کند؟ آیا Siri یکپارچگی بهتری دارد یا Google Now از قابلیت‌های تازه‌تری بهره می‌برد؟ تنها یک راه برای پی بردن به این موضوع وجود دارد. همراهی با زومیت!

پس دیگر وقت را هدر ندهید و ویدئوی ضمیمه را مشاهده فرمایید که حاوی مقایسه‌ای جانانه بین این دو نرم‌افزار است. سی نت برای عملی‌تر کردن هر چه بیشتر این مقایسه، هر دوی این گوشی‌ها را از شبکه‌های اختصاصی خود قطع نموده و با استفاده از اینترنت بی‌سیم (وای‌فای) مجزایی، هر دو را به شبکه متصل کرده است. البته بجز چند مورد استثناء، پرسش‌های مشابهی در زمان یکسان مطرح شده و منتظر مانده تا هر یک از آن‌ها لب به سخن بگشایند. این شما و این ضمیمه‌ی ویدئویی...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات