بیل گیتس دوباره ثروتمندترین مرد جهان شد

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس -بنیان گذار بشر دوست مایکروسافت- بار دیگر توانست عنوان ثروتمندترین مرد دنیا را از آن خود کند، مردی که هیچ کسی در دنیا بیشتر از او پول ندارد! هرچند گیتس سمت خود در مایکروسافت را ترک کرده اما هنوز سهام بسیار بزرگی در این شرکت دارد و از آنجایی که سهام مایکروسافت طی 5 سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه نموده، ثروت بیل گیتس نیز به رقم 72.7 میلیارد دلار رسیده است!
تبلیغات

بیل گیتس سال‌ها به عنوان ثروتمندترین مرد دنیا شناخته می‌شد تا وقتی که یک مرد مکزیکی به نام کارلوس اسلیم در سال 2007 توانست ثروتی بیش از گیتس را گردآوری کند. در حال حاضر او 72.1 میلیارد دلار ثروت دارد و با اختلاف نسبتا کمی بعد گیتس در جایگاه دوم ثروتمندترین‌های دنیا جای گرفته است. کارلوس اسلیم به دلیل قانون جدیدی که برای اصلاح توزیع ثروت در مکزیک وضع شد، نزدیک به 14 درصد از ثروت خود را از دست داد تا گیتس بتواند عنوان سال 2007 خود را پس بگیرد.

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا چشم به جهان گشود. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی نمودند. گیتس به‌عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرد، هر چند چند سالی است که استیو بالمر سمت مدیریت عامل مایکروسافت را برعده دارد اما بیل گیتس هنوز رئیس هیئت مدیره ی این شرکت است و دارای بیشترین سهام (معادل ۸٪) از مایکروسافت است.

بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی مشهور است. نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از رقیبان سلب کرده‌ بود، همواره مورد انتقاد بوده‌ است و در زمان هایی نیز از او به این دلیل شکایت شده‌ است. گیتس همواره تلاشهای خیرخواهانه متعددی را نیز تعقیب کرده‌ است و در این راستا بنیاد بیل و ملیندا گیتس را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات