مایکروسافت در پاسخ به نامه گوگل: در صورتی که گوگل مجوز دسترسی به API مربوط به یوتیوب را بدهد، تبلیغات یوتیوب نیز باز خواهند گشت

جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، گوگل از مایکروسافت خواست تا اپلیکیشن مستقلی که برای دسترسی کاربران ویندوز فون به یوتیوب تهیه کرده است را هر چه سریع‌تر از فروشگاه ویندوز حذف کند. اما مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و در پاسخ به نامه گوگل مطالبی را نوشته که کشمکش بین دو شرکت را بیش از پیش آشکار می‌کند.
تبلیغات

تمام ماجرا از این قرار است که گوگل، اپلیکیشن مخصوص سرویس‌هایش را برای پلتفرم ویندوزفون مایکروسافت منتشر نمی‌کند و کاربران این پلتفرم نیز از این شرایط نا‌خرسندند! پس مایکروسافت دست به کار شد و خودش یک اپلیکیشن زیبا و کاربردی را برای استفاده از سرویس یوتیوب گوگل آماده کرد؛ نرم افزاری کاربردی اما با یک مشکل، هیچ کدام از تبلیغات یوتیوب برای کاربران ویندوزفون نمایش داده نمی‌شوند و یکی از منابع کسب درآمد گوگل از این طریق بسته شده است.

گوگل نیز دیروز در یک نامه رسمی از مایکروسافت خواست، این اپلیکیشن را هر چه سریعتر حذف کند. جواب مایکروسافت به گوگل کوتاه اما پر محتوا بود. سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت:

در صورتی که شما مجوز استفاده از API های مخصوص یوتیوب را به ما بدهید ما هم تبلیغات شما را فیلتر نخواهیم کرد.

این اقدام مایکروسافت تهدیدی است برای گوگل که غول نرم‌افزاری دنیا اگر اراده کند خودش می‌تواند، سرویس‌های گوگل را به پلتفرم‌های خودش بیاورد. البته بدون تبلیغات (که پاشنه آشیل گوگل است)!. جالب است بدانید که لری پیج مدیرعامل گوگل در کنفرانس سالانه Google I/O گفت: «اگر مایکروسافت سخت‌گیر نباشد همکاری بلندمدتی خواهیم داشت». حال پیدا کنید پرتقال فروش را!

به نظر شما کشمکش‌های میان گوگل و مایکروسافت به کجا ختم خواهد شد؟ چرا گوگل برای پلتفرم ویندوزفون مایکروسافت هیچ اپلیکیشنی ارائه نمی‌کند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات