با این پنج افزونه بی‌نظیر، لومیا 920 و 820 خود را به یک دوربین عکاسی حرفه‌ای تبدیل کنید

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
مطالعه 5 دقیقه
از بدو معرفی ویندوزفون 8 و بازگشت و قدرت‌نمایی مجدد مایکروسافت در عرصه موبایل، توسعه‌دهندگان همه تلاش خود را برای ارائه افزونه‌هایی سودمند برای بخش‌های گوناگون این سیستم‌عامل توانمند به کار گماشته‌اند که امکانات بیشماری را به تلفن ویندوزی شما افزوده و پتانسیل واقعی آن را به نمایش می‌گذارند. در این میان افزونه‌های دوربین، موسوم به "لنزها" از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و توجهات بیشتری را به خود معطوف ساخته‌اند. همین امر ما را بر آن ساخت تا به معرفی پنج مورد از بهترین آن‌ها بپردازیم.
تبلیغات

بسیاری از افزونه‌های دوربین یا در واقع همان لنز‌ها در جهت افزایش نسبی کیفیت دوربین در شرایط گوناگون محیطی یا در نوردهی های متفاوت به کار می‌روند و بعضی نیز وظیفه‌ی افزودن افکت‌های تصویری مختلف را بر دوش می‌کشند، که معمولا بافت عکس ها را تغییر داده یا با عوض کردن رنگ، حالت یا زوایای نور، به تغییر ظاهری تصاویر می‌پردازند. اما اگر به عکاسی قدری حرفه‌ای‌تر نگاه کرده یا کاربر خاصی مدنظرتان باشد، چنین ویژگی‌هایی را چندان کاربردی نخواهید یافت.

morelenses220

اما برخی با بهره گیری از ایده‌هایی کاملا هوشمندانه، تجربه‌ای جدید را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

افزونه‌هایی چون Smart Shoot، Cinemagraph و پانوراما، از بازیگران کهنه کار‌تری هستند که تا به حال، نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. اگر تاکنون استفاده از آن ها را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که در پایان این مقاله، آن ها را نیز به همراه مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نصب نمایید.

برای افزودن لنز‌های بیشتر، نرم افزار دوربین را باز کرده و در همان صفحه منظره‌یاب، آیکون Lenses را لمس کنید. مشاهده می‌کنید که لیستی از لنز‌هایی که هم‌اکنون بر روی دستگاه شما نصب بوده، به همراه دکمه‌ای به نام find more lenses، در پایین صفحه ظاهر می‌شوند؛ آن را لمس کرده و از میان لیست، موارد دلخواه را دریافت کنید. دقت کنید که برای دریافت برخی از آن ها ناگزیرید تا اندکی از دارایی خود را صرف نمایید. اما نگران نباشید، چون تعداد بیشماری از آن‌ها نیز رایگان هستند.

۱. لنزی برای خواندن بهتر نوشته‌ها به نام Reading Lens (رایگان برای مدت محدود)

readinglens300

یک ایده‌ی ساده اما هوشمندانه برای وقتی که عینک خود را گم کرده‌‌اید! با دوربین لومیای خود بر روی نوشته فوکوس کرده و می‌بینید که حتی کوچک ترین نوشته‌ها هم به راحتی قابل خواندن هستند. همچنین می‌توانید با روشن کردن فلاش، نمای بهتری را در اختیار داشته باشید. امکان ذخیره عکس‌ها هم که بطبع وجود دارد. به کمک این افزونه، دیگر در خواندن اسناد گوناگون یا روزنامه‌ها مشکلی نخواهید داشت.

۲. گزارشگری شهروندی به کمک CNN iReport (رایگان)

cnn1

امروزه شهروندان زیادی را می‌بینیم که با تلفن‌های هوشمندشان به عکاسی خبری پرداخته و سپس آن را برای منابع یا خبرگزاری‌های گوناگون ارسال می‌کنند. شبکه CNN هم برای رفاه حال این شهروندان مشتاق، افزونه iReport را ارائه کرده که عمل به اشتراک گذاری تصاویر خبریتان را آسان‌تر خواهد کرد.

cnn2

بعد از اضافه نمودن این لنز، به حساب‌کاربری خود وارد شده ( یا یک حساب‌کاربری بسازید) و سپس به تعریف داستان خود بپردازید. اگر مایل بودید، می‌توانید توضیحات یا نظر خود را نیز به همراه هرنوع اطلاعات اضافی دیگر، به صورت دستی به آن افزوده یا به تکمیل فرم‌های از پیش تعیین‌شده بپردازید.

۳. افکت گذاری با افزونه CamWow (رایگان)

camwow

بعد از اینکه وظایف گزارشگری خود را به اتمام رساندید، به قدری تفریح هم نیاز خواهید داشت. بالاخره صفحه فیس‌بوکتان هم باید بروز باشد!

این برنامه با افزودن فیلتر‌های گوناگون و دوست‌داشتنی، به شما کمک می‌کند تا تصاویر متفاوت‌تری را رقم بزنید. با فعال‌کردن افزونه، 4 فیلتر متفاوت بر روی صفحه ظاهر خواهند شد؛ اگر هنوز راضی نشده‌اید، انگشتتان را به چپ و راست بکشید تا افکت‌های بیشتر نمایان شوند. این کار را آنقدر ادامه داده تا گزینه مورد نظرتان را بیابید. سپس آن را لمس کرده تا در تمام صفحه گسترده شده و آماده استفاده گردد.

۴. اسکن هر نوع نوشته وعکس با Handyscan (رایگان یا 2.99 یورو)

handyscan300

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این افزونه امکان اسکن کردن هرنوع سند، رسید، عکس، روزنامه، مجله یا مقاله را برای شما فراهم می‌آورد. همچنین می‌توانید اسناد اسکن شده را به حساب دراپ‌باکس یا اسکای درایو خود آپلود کرده یا در حافظه دستگاه ذخیره کنید. این برنامه بر روی تمامی تلفن‌های لومیا کار کرده و با خریداری آن می‌توانید از امکاناتی چون تبدیل به PDF یا بازگردانی بکاپ‌ها نیز بهره‌مند شوید.

۵. کنترل صوتی دوربین با Voice Controlled Camera (رایگان یا 0.79 یورو)

voicecamera

قبل از اینکه بتوانید از این لنز استفاده کنید، باید ویژگی تشخیص صدا را از تنظیمات دستگاه فعال کنید. برای این کار به قسمت Settings رفته، سپس از قسمت Speech، گزینه Enable Speech Recognition Service را فعال کنید. بعد به بخش Speech Language رفته و زبان خود را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید اعمالی مانند گرفتن عکس یا فعال‌سازی تایمر را با دستورات صوتی خود کنترل کنید. قابلیت کنترل فوکوس یا فعال‌سازی فلاش، به زودی اضافه خواهند شد. البته توجه داشته باشید که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نکرده و بهترین جایگزین آن نیز زبان انگلیسی است. تنها کافیست که قدری در تلفظ لغات دقت کنید.

این‌ها گزینه‌های پیشنهادی ما بود. اگر شما هم افزونه‌های کاربردی بیشتری را سراغ دارید، آن را با کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات