لری پیج خطاب به دنیای تکنولوژی: با منفی بافی به جایی نمی‌توان رسید

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
نشست سالانه‌ی گوگل دیشب در حالی به پایان رسید که سرویس‌ها و خدمات متعددی در این کنفرانس ارائه شد و در حقیقت تکلیف توسعه‌دهندگان و خریداران نهایی سرویس‌ها، خدمات و تجهیزات گوگل روشن شد. و گرچه بیشتر زمان کنفرانس مربوط می‌شد به حرف‌های فنی، اما لری پیج، یکی از پایه‌گذاران گوگل حرف بسیار جالبی پیرامون آینده‌ی فناوری زد و از رسانه‌ها و فعالان دنیای فناوری خواست تا نسبت به محصولات جدید و آینده‌ی این صنعت خوش‌بین باشند و از «ایجاد آنچه که وجود خارجی ندارد» بپرهیزند.
تبلیغات

لری پیج که فعالان این حوزه‌ی راهبردی را به خوش‌بینی به آینده فرامی‌خواند در ادامه افزود، «توسعه‌دهندگان تنها بخشی از آنچه که در آینده روی می‌دهد را به ما نشان دادند. و اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم، مدت‌هاست که این میزان از نوآوری را در دنیای فناوری مشاهده نکرده‌ایم».

با منفی بافی به جایی نخواهیم رسید

به هر روی او ابراز نگرانی کرد که، «ما هم کنون تنها یک درصد از آنچه توان داریم را انجام داده‌ایم... و واقعاً به کندی به پیش می‌رویم». بخشی از این موضوع به دلیل نوع نگاه منفی همه‌ی ما به کل داستان است. متأسفانه اغلب مطالبی که درباره‌ی گوگل می‌خوانم ما را در مقابل مجموعه‌ای دیگر به عنوان رقیب نشان می‌دهند یا موردی مشابه این، که به نظرم هیچ جذاب نیست. به اعتقادم بهتر است دست به تولید ناساخته‌ها بزنیم تا تخریب آنچه که بدست آورده‌ایم. و با منفی‌بافی به جایی نخواهیم رسید.»

پیش از مطرح کردن این موضوع، پیج به بحث پیرامون افق‌های جدیدی پرداخت که فناوری پیش رویمان گشود و برای نمونه اشاره کرد که خودروهای خودکار می‌توانند زمان ارزشمند بیشتری برای نوآوری در اختیار ما قرار دهند. وی در این رابطه گفت، «بیشتر امریکاییان حداقل 50 دقیقه برای رفت و آمد به محل کار خود زمان صرف می‌کنند،‌ تصور کنید در این زمان چه کارها که نمی‌توان انجام داد».

اگر مایکروسافت سخت‌گیر نباشد، همکاری بلند مدتی خواهیم داشت

به هر حال، پیج به یکی از اعضای شرکت کننده در این نشست سالانه ابراز داشته که «ما با مجموعه‌هایی نظیر مایکروسافت مشکل داریم». و برای نمونه به عدم همکاری مشترک آن‌ها اشاره کرده و گفته است که، «به شخصه از این جنجال‌هایی که در حوزه‌ی فناوری وجود دارد دلگیر می‌شوم. اگر آن‌ها این قدر سخت نگیرند می‌توانیم همکاری‌های بلند مدتی داشته باشیم. همین هفته مایکروسافت از همکاری با ما منتفع شد. حقیقت آن است که نمی‌توان کاربران را تنها با استفاده از خدمات یک شرکت اقناع کرد».

علی‌رغم فراخوان لری پیج برای همگرایی و پیشرفت، این نطق را می‌توان قدری محافظه‌کارانه تفسیر کرد چرا که بجز سرویس موسیقی گوگل دیگر مورد تازه‌ای در این نشست مهم مطرح نشد و تنها نسخه‌های تازه‌ای از برخی سرویس‌های گوگل و عرضه‌ی گوشی گلکسی S4 مجهز به اندروید مطرح گردید. این در حالی است که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر اطلاعات بیشتری پیرامون عینک گوگل یا نسخه‌های آتی اندروید بودند که در این زمینه به توفیقی دست نیافتند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات