تماشا کنید: دوربین لومیا 925 در نور کم بهتر است یا اچ‌تی‌سی وان؟

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا بالاخره، تلفن جدید خود را با نام لومیا 925 معرفی کرد، تلفنی که از نظر ظاهری دستخوش تغییراتی شده، اما سخت افزار آن تفاوت خاصی با نسل قبل نمی‌کند و برخلاف شایعات گسترده نسبت به استفاده از سنسور 41 مگاپیکسلی پیورویو، سنسور دوربین آن نسبت به لومیا 920 تغییری نکرده است. اما این سنسور هنوز دارای قابلیت‌هایی است که در تلفن‌های دیگر وجود ندارد به‌عنوان مثال حساسیت ISO آن تا 3200 قابل افزایش است. اما این دوربین درمقابل One اچ‌تی‌سی چطور عمل می‌کند؟
تبلیغات

یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های لومیا 925، بازده دوربین آن در عکس و فیلم‌برداری در نور کم است. این دوربین از نظر تئوری به لطف حساسیت بسیار بالای ISO آن، باید تصاویر واضح و قابل قبولی را در نور کم ذخیره کند اما در دنیای واقعی چطور است؟

تلفن One شرکت اچ‌تی‌سی نیز در زمینه عکاسی در نور کم حداقل بین تلفن‌های اندرویدی‌ها حرف اول را می‌زند. این تلفن نیز همچون لومیا 920 و 925 دارای لرزش گیر اپتیکال است و سنسور اولتراپیکسل آن هم سه برابر بیشتر از حسگرهای معمولی نور را جذب می‌کند تا تصاویر روشن و قابل قبولی را ذخیره کند.

اما در این ویدئو مشاهده می‌کنید که تصاویر گرفته شده با لومیا 925 در نور بسیار کم، به مراتب کیفیت بالاتری نسبت به وان دارند. توجه داشته باشید که در بخش‌هایی از فیلم برای اینکه فوکوس تصویر به خوبی انجام شود، قبل از عکس برداری فلش دوربین زده می‌شود تا دوربین بتواند روی سوژه فوکوس داشته باشد. در هیچ کدام از عکس‌های گرفته شده از فلش استفاده نشده است.

در نهایت این موضوع را در نظر داشته باشید که این ویدئو یک مقایسه کاملاً سطحی بین دو تلفن است و برای بررسی و مقایسه عمیق آن، باید تا ورود این محصول به بازار کمی صبر کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات