نقشه جدید گوگل، یک گام فراتر از مکان! [بروز شد]

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
نسخه جدید نقشه گوگل امروز معرفی شد. امکانات جدید بسیاری به آن اضافه شده تا نیاز هر کاربری در مسیریابی و امور مختلف مربوط به نقشه را برطرف کند. گوگل در نسخه جدید نقشه که قرار است از تابستان امسال رسما راه اندازی شود رابط کاربری را نیز بطور کامل تغییر داده است.
تبلیغات

حتی نسخه فعلی نقشه گوگل  نیز مدرن و جذاب به نظر می‌رسد اما گوگل قصد دارد آن را از نو تعریف کند. رابط کاربری نقشه به طور کامل تغییر کرده تا کار کردن با آن لذت بخش تر شود. در نقشه جدید گوگل، وقتی شما با حساب خود لاگین می کنید اماکنی که برای شما اهمیت بیشتری دارند، نمایش داده می شوند. به این ترتیب هر شخصی نقشه سفارشی خاص خود را دراختیار دارد و می تواند آن را براساس نیاز خود تغییر دهد.

وقتی روی یک مکان کلیک می کنید، مسیرهای محلی آن بصورت پویا پررنگ می شوند تا بتوانید آنها را مشاهده کنید. گوگل قصد دارد برای هر مسیر یک نقشه خاص را در نظر بگیرد. یعنی در نسخه جدید نقشه ممکن است نحوه نمایش یک مسیر با مسیر دیگر متفاوت باشد و جزئیات بیشتری در هر کدام از مسیرها نمایش داده شود.

گوگل قصد دارد تا سسیستم حمل نقل عمومی را نیز هوشمند تر کند. آنها قصد دارند حرکت وسایل عمومی را آنالیز نموده و از آنها استفاده نمایند. در این سرویس جدید تمامی نرم افزار‌های مرتبط نظیر Google Earth و Google Street نیز با آن یکپارچه شده‌اند، تمامی اطلاعات مربوط به آب و هوا، موقعیت کره زمین در فضا، عبور و مرور خودروها و بسیاری از موارد دیگر نیز به این سرویس اضافه شده‌اند. و به این ترتیب شاهد یک سرویس بسیار قدرتمند در زمینه نقشه از گوگل خواهیم بود.

همانطور که می‌دانید گوگل در کنفرانس امسال خود قابلیت‌های زیادی را ارائه کرد و یکی از جالبترین آنها نمایش اطلاعات بصورت کارت می‌باشد؛ این قابلیت به خوبی در سرویس جدید نقشه نیز گنجانده شده است؛ به گونه ای که با جستجوی یک محل، مثلا رستوران، تمامی اطلاعات به رستوران‌های مورد نظر به همراه منوی غذا، قیمت و به طور کلی جزئی ترین اطلاعات مربوط به جستجو نیز نمایش داده خواهند شد.

از لحاظ شکل ظاهری نیز این سرویس دستخوش تغییرات اساسی شده و می‌توان آن را بسیار کاربردی تر و زیباتر از نسخه قبلی دانست. تمامی امکاناتی که نیاز دارید در غالب یک طراحی زیبا در اختیار شماست.

قابلیت جدید دیگری که به نقشه گوگل اضافه شده، آدرس‌یابی است. فرض کنید می‌خواهید از محل کار خود به منزل یکی از دوستان بروید، اما آدرس دقیق منزل او را نمی‌دانید؛ به راحتی می‌توانید منطقه ای که او در آن زندگی می‌کند را مورد بررسی قرار داده و وی را روی نقشه پیدا کنید. این سیستم اینگونه کار می‌کند که در وهله اول مکان مورد جستجو را به صورت 3 بعدی به شما نمایش می‌دهد و شما گام به گام تا رسیدن به محل پیش می‌روید درست مانند زمانی که شما به صورت بصری می‌دانید یک فروشگاه کجاست، اما آدرس پستی دقیق آن را  نمیدانید! جالب نیست؟

این نقشه قرار است تابستان امسال بهره‌برداری شود و در دسترس عموم قرار گیرد.

البته همین الان هم یک پیش نمایش از این سرویس در اختیار همگان قرار دارد. شما میتوانید از طریق صفحه پیش‌نمایش نقشه گوگل آنرا ارزیابی کنید.

نظر شما در رابطه با این نقشه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات