دستاورد تازه‌ی متخصصان MIT: گارسن روباتیکی که توسط گوشی‌های هوشمند هدایت می‌شود!

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از یک روز کاری سخت و طاقت‌فرسا، تر کردن لب به یک نوشیدنی خنک می‌تواند نه تنها مفرح ذات باشد که ممد حیات نیز گردد؛ به همین خاطر است که از عصر هنگام، رستوران و کافه‌ها از جذابیت‌های خاصی برخوردارند. اما از آنجایی که این مراکز، ظرفیت محدودی برای پاسخگویی به نیاز مراجعه کنندگان خود دارند، باید به دنبال راهی برای حل این مشکل باشند و تعداد پرسنل خود را اضافه کرده یا بهره‌وری‌شان را بالا ببرند. اینجاست که روباتی نظیر بارمن تولیدی متخصصان MIT راهگشا خواهد بود!
تبلیغات

این روبات که The Makr Shakr نام دارد؛ دارای سه بازوی روباتیک برای سرو نوشیدنی است و کلیه دستورات مشتریان را بر بستر گوشی هوشمند می‌پذیرد. از این گذشته این روبات می‌تواند تا 100 نوع نوشیدنی مختلف را تهیه و ارائه نماید. بدین ترتیب حتی دیگر نیازی به پیش‌خدمت برای جمع‌آوری سفارشات مشتریان نیست و هر کس می‌تواند با استفاده از تلفن هوشمند خود، آنچه دوست دارد را سفارش دهد.

این موارد، تنها جزئیاتی است که از The Makr Shakr در اختیار داریم. ولی قرار است اطلاعات بیشتری در خلال برگزاری کنفرانس این هفته‌ی I/O گوگل در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. به همین خاطر نمی‌توانید انتظار داشته باشید که چنین روباتی را در حال حاضر در پاتوق‌های محبوب خود بیابید!

این ایده‌ گرچه ممکن است برای بسیاری از ما احمقانه به نظر برسد، اما می‌تواند تا حد زیادی از تلف شدن زمان جلوگیری کرده و از آنجا که امروزه اغلب افراد در کشورهای توسعه یافته از تلفن هوشمند بهره می‌برند، می‌توان به رابط کاربری نوینی در این زمینه نیز دست پیدا کرد. با ظهور چنین دستگاه‌هایی است که هر روز چهره‌ی دنیا به فیلم‌های علمی تخیلی نزدیک‌تر می‌شود.

البته لازم به ذکر نیست، هر چقدر هم فرنگی‌ها در این زمینه به پیشرفت‌های صوری برسند، نمی‌توانند به ایده‌ی خلاقانه‌ی ساخت «روباته» که در فیلم تهران 1500 وظیفه‌ی برگزاری مراسم چای خواستگاری را بر عهده داشت نزدیک شوند. به راستی که «هنر نزد ایرانیان است و بس»!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات