مدیرعامل گوگل دلیل از دست دادن صدایش را فلج تارهای صوتی اعلام کرد

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
لری پیج، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران گوگل با بیماری خاصی دست و پنجه نرم می‌کند که باعث از دست رفتن صدایش  برای مدت طولانی شده بود. او امروز در پستی که در شبکه اجتماعی گوگل پلاس منتشر نموده، اذعان داشته که اولین بار 14 سال پیش  این مشکل به سراغ او آماده است.
تبلیغات

لری پیج در پست خود در گوگل پلاس گفته است که اولین بار 14 سال پیش، درست در همان حول و حوش تاسیس گوگل، دچار سرما خوردگی شد که موجب خشن شدن صدای او گردید. او در ادامه گفته است که از آن زمان تا به حال هیچ وقت بطور کامل خوب نشده است. پیچ گفت:

من به دکتر مراجعه کردم و او وضعیت سلامت من را بررسی کرد و متوجه فلج تارهای صوتی در من شد. این یک بیماری عصبی است که باعث می‌شود تارهای صوتی به درستی حرکت نکنند.

او در ادامه توضیح داده که از تابستان سال گذشته بیماری مجددا به سراغ او آمده و موجب شده تا نتواند صحبت کند. او به همین دلیل کنفرانس مهم توسعه دهندگان Google I/O 2012 را نیز از دست داد. هنوز درمان قطعی برای بیماری او وجود ندارد.

تیروئید او نیز در سال 2013 مورد آزمایش و بررسی قرار گرفت. ظاهرا او دچار التهاب خوش خیم نسبتا شایع تیروئید نیز می‌باشد که هیچ مشکلی را برای او ایجاد نمی‌کند. او می‌گوید هنوز مشخص نیست که آیا تیروئید او نیز در مشکل تارهای صوتی‌اش دخیل است یا خیر.

او برای اینکه ریشه اصلی فلج تارهای صوتی را کشف کند با «موسسه تخصصی سلامت صدا» همکاری می‌کند تا ریشه مشکل را یافته و به دیگر افرادی که دچار چنین بیماری هستند، کمک کند.

خوشبختانه لری پیج در حال حاضر قادر به صحبت کردن است و صدای او نیز طی درمان‌های که انجام داده نرم‌تر و واضح تر شده است، اما ممکن است مجددا این بیماری در او بروز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات