ترکیب یاهومیل و دراپ‌باکس برای ارسال فایل‌های بزرگ

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل سرویس جی‌میل و گوگل‌درایو را یکپارچه کرده است تا به کاربران امکان بدهد فایل‌های بزرگ (بیش از ۲۵ مگا‌بایت) را به ایمیل خود ضمیمه کنند. مایکروسافت نیز به کمک سرویس‌های آت‌لوک و اسکای‌درایو، همین کار را کرده است. به کمک دراپ‌باکس این امکان برای یاهو نیز فراهم می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با اینکه سرویس یاهومیل بزرگترین ایمیل‌سرویس رایگان جهان محسوب می‌شود، اما در معرفی این تکنولوژی از رقبا عقب‌مانده است. در ادامه با ترفندی آشنا خواهیم شد که به کمک آن فایل‌های خود را از دراپ‌باکس به ایمیل ضمیمه (Attach) کرده و ضمیمه ایمیل‌های دریافتی را نیز در دراپ‌باکس، ذخیره کنیم.

فعال‌سازی ویژگی

قبل از هرچیز لازم است یک حساب‌کاربری در دراپ‌باکس ایجاد کنید. در هنگام ساخت حساب‌کاربری، ایمیل‌آدرس یاهو خود را وارد کنید. با انجام این کار ایمیلی شبیه به تصویر زیر برای شما ارسال خواهد شد.

Dropbox-Yahoo-Mail

تنها کافی است بر روی کلید Turn on Dropbox for Yahoo! Mail کلیک کنید. با انجام این کار، دراپ‌باکس از شما برای دسترسی به ایمیل شما اجازه (Permission) می‌گیرد.

Dropbox-Yahoo-Introduction

برای ادامه کار باید وارد حساب‌کاربری خود در دراپ‌باکس شوید. البته می‌توانید یک حساب‌‌کاربری جدید نیز برای این کار ایجاد کنید.

Agree-Dropbox-Terms-e1368023679359

پس از این کار، باید، حساب‌کاربری ایمیل خود را به دراپ‌باکس متصل (Link) کنید. با این کار بعدها برای ضمیمه کردن یا دریافت فایل‌ها، نیازی به وارد کردن نام‌کاربری و کلمه‌عبور نخواهید داشت. متصل‌ کردن دو حساب‌کاربری، ایده‌ای هوشمندانه است!

Link-Yahoo-Dropbox-e1368023736786

توضیح: راه دیگر ترکیب دو حساب‌کاربری یاهومیل و دراپ‌باکس، ذخیره‌سازی یا به اشتراک‌گذاری یک فایل ضمیمه شده به ایمیل به کمک دراپ‌باکس است. شما می‌توانید به کمک دراپ‌باکس، فایل‌های خود را برای گروهی از دوستانتان در فیس‌بوک به اشتراک‌ بگذارید.

به اشتراک‌گذاری فایل‌ها به کمک دراپ‌باکس

بر خلاف گذشته، این روزها هنگام ارسال ایمیل، با کلیک بر روی آیکون Attach، گزینه دیگری نیز مشاهده می‌کنید. گزینه Share from Dropbox، که به شما امکان می‌دهد فایل‌های خود را به کمک دارپ‌باکس به اشتراک بگذارید.

Share-From-Dropbox

با کلیک روی این گزینه، پنجره‌ای باز می‌شود که به کمک آن می‌توانید فایل‌هایتان را انتخاب کرده و در حساب‌کاربری دراپ‌باکس خود، آپلود کنید.

Attach-Files-Dropbox-e1368023875653

ذخیره‌سازی ضمیمه‌ها در دراپ‌باکس

پیش از این شما تنها قادر به ذخیره‌سازی فایل‌های ضمیمه در فضای‌ ذخیره‌سازی محلی (Local) بودید. اما با یکپارچه کردن یاهو و دراپ‌باکس می‌توانید، فایل‌های خود را در دراپ‌باکس نیز ذخیره کنید.

Save-to-Dropbox

بر روی گزینه Save که در کنار هر یک از فایل‌های ضمیمه وجود دارد کلیک کرده و گزینه Save to Dropbox را انتخاب کنید.

Choose-Save-Location

با این کار دراپ‌باکس از شما محل ذخیره‌سازی فایل را می‌پرسد. فایل‌های ضمیمه به صورت پیش‌فرض در فولدری به نام Yahoo! Mail ذخیره خواهند شد.

از این پس استاندارد جدیدی که در جیمیل و آت‌لوک رعایت می‌شود، در یاهو هم وجود دارد. شما چه روش‌هایی برای این کار پیشنهاد می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات