لومیا 925 نوکیا رسما معرفی شد: بدنه فلزی، صفحه نمایش 4.5 اینچ OLED، دوربین 8.7 مگاپیکسل پیورویو

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
نوکیا دقایقی پیش تلفن جدید خود را با نام لومیا 925 معرفی کرد و از آن به عنوان بهترین تلفن نوکیا تا به امروز یاد کرد. تلفنی که بدنه زیبای آلومینومی دارد و از دوربین مشابه لومیا 920 برخوردار است. نوکیا امکانات نرم افزاری متنوعی را نیز به همراه لومیا 925 معرفی نمود.
تبلیغات

نوکیا در کنفرانس امروز خود در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده، اعلام کرد که آنها متوجه شده‌اند، مردم تلفن با بدنه فلزی را دوست دارند و به همین دلیل تلفن جدید خود را با بدنه فلزی آلومینیومی تولید کرده‌اند. نوکیا بازده آنتن لومیا 925 را به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقاء داده است.

لومیا 925 مجهز به یک صفحه نمایش 4.5 اینچ OLED که شیشه جلوی آن همچون لومیا 920 انحای خاصی دارد تا با بدنه دستگاه یکپارچه شود.

لومیا 925 مجهز به دوربین با سنسور 8.7 مگاپیکسلی پیورویو و لنز کارل زایس و البته لرزش گیر اپتیکال است. نوکیا اعلام کرد که مهندسان این شرکت از جدیدترین فناوری‌های نرم افزاری و سخت افزاری در دوربین این تلفن بهره برده‌اند. این دوربین در حالت عادی تصاویر 8 مگاپیکسلی تهیه می‌کند، اما وقتی روی حالت Smart Camera تنظیم شود رزولوشن تصاویر به 5 مگاپیکسل کاهش می‌یابد.

نوکیا نرم افزار جدید Hipstamatic را نیز معرفی کرد، نرم افزاری که ظاهر شبیه به مترو دارد و از طریق آن قادر خواهید بود، افکت های مختلف را بر روی تصاویر اعمال نموده و آنها را به سرعت در شبکه‌های احتماعی به اشتراک بگذارید. نوکیا ادعا کرد که علاقمندان به عکاسی از این نرم افزار لذت خواهند برد.

نوکیا همچنین نرم افزار جدید Smart Camera را معرفی کرد. این قابلیت، چندین عکس پشت سر هم از یک سوژه گرفته و سپس به کمک یک ویرایش‌گر کارآمد آنها را ترکیب می‌کند. این نرم افزار شباهت زیادی به قابلیت Dramma در گلکسی اس 4 دارد و قادر است حرکات یک سوژه را در یک عکس ترکیب کند. اما این همه ماجرا نیست.

لومیا 925

قابلیت تازه دیگر نرم افزار نوکیا Motion Blur نام دارد که از طریق آن قادر خواهید بود تا بخشی از تصویر مثلا پس زمینه را مات و محو کنید. قابلیت دیگر نیز حذف سوژه‌های متحرک در عکس است. قابلیتی که برای عکس برداری در اماکن شلوغ کاربرد دارد.

Smart Camera به زودی و طی یک بسته بروز رسانی به نام Amber Update برای لومیاهای فعلی نیز عرضه می‌شود.

در حال حاضر 145 هزار اپلیکیشن برای ویندوز فون وجود دارد. نوکیا نیز اپلیکیشن‌های خاص خود را به این پلتفرم اضافه نموده است. Foursquare نیز برای ویندوز فون ارائه شده با سرویس Here نوکیا یکپارچه شده است.

لومیا 925 مجهز به پردازنده 2 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز Snapdragon S4 است و از 1 گیگابایت حافظه رم، دوربین 8.7 مگاپیکسلی بهره می‌برد. لومیا 925 نزدیک به 50 گرم از لومیا 920 سبک‌تر است. این بدین معناست که لومیا 925 وزنی معادل 139 گرم دارد. به این ترتیب شاید بسیاری از افرادی که از وزن زیاد لومیا 920 شکایت داشتند بتوانند راحت‌تر وارد پلتفرم ویندوز فون 8 شوند.

لومیا 925 باریک‌تر هم شده است و حالا تنها 8.8 میلی‌متر ضخامت دارد. خوشبختانه ظرفیت باتری آن نیز کاهش نیافته و از همان باتری 2000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

لومیا 925 در واقع نسخه بروز شده لومیا 920 است که جنس بدنه آن فلزی شده و از وزن و ضخامت آن کاسته شده است.

لومیا 925 به قیمت 469 یورو از ماه آینده عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات