جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از حشرات روباتیک تا تفنگ پلاستیکی اما حقیقی و بچه لمور خواب‌آلود را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

حشرات روباتیک

حشرات روباتیک

محققان دانشگاه هاروارد از کوچک‌ترین ربات‌های پرنده‌ی جهان پرده‌برداری کردند. این ربات‌ها که تنها 80 میلی گرم وزن دارند در قد و قواره‌ی سکه‌های معمولی هستند. این حشرات مصنوعی با تقلید از نوع حرکت بال‌های مگس، از عضلاتی مکانیکی بهره می‌برند. محققان امیدوار هستند از این ربات‌ها برای نجات جان زلزله‌زدگان، گرده‌افشانی مصنوعی باغات و کارکردهای جاسوسی استفاده کنند. اطلاعات بیشتر ...

هلیکوپتر جنگنده

هلیکوپتر جنگنده

دو چرخ‌بال نیروی هوایی قزاقستان در سالروز بزرگ داشت ارتش این کشور و روز یادبود «دفاع از سرزمین پدری» موشک‌هایی را به سوی اهداف دشمن فرضی شلیک می‌کنند.

آزمون پیوند عضو

آزمون پیوند عضو

یک میمون تبتی روی تخت یکی از بیمارستان نظامی چین تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار دارد. پزشکان چینی در آزمایش پیوند عضوی عجیب، کبد تغییریافته‌ی ژنتیکی یک خوک را به این میمون پیوند زده‌اند.

تفنگ پلاستیکی

تفنگ پلاستیکی

«کادی ویلسون» مشغول تیراندازی با نخستین نمونه از تفنگی است که توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته شده. وی طرح‌های اسلحه‌ی خود را به رایگان در اینترنت دردسترس عموم قرار داده است، اما مقامات امنیتی امریکایی به وی هشدار داده‌اند از انتشار آن‌ها اجتناب کند.

پرواز از خانه

پرواز از خانه

هواپیمای بدون سرنشین X-47B که روی عرشه‌ی شناور USS George H W Bush قرار دارد، خود را برای پرواز آماده می‌کند. از اواخر سال گذشته تاکنون، این نخستین باری است که یک هواپیمای بدون سرنشین از روی این شناور به پرواز در می‌آید.

آتش گداخته

آتش گداخته

گدازه‌ها از دهانه‌ی کوه آتشفشانی تانگوراهاو (Tungurahua) در منطقه‌ی پلیلئوی اکوادور جاری شده‌اند. این رویداد را می‌توان تازه‌ترین انفجار آتشفشانی در این منطقه دانست که باعث رانش زمین و غرق شدن چندین روستا و جاده‌های مواصلاتی آن‌ها شده است.

تازه‌وارد

تازه‌وارد

در باغ‌وحش تای‌کراس (Twycross) در منطقه‌ی وارویک‌شایر انگلستان، نوزاد ملوس و یک ماهه‌ی لمور مشغول چرت زدن در بغل گرم و نرم مادرش است که با پوست خز پوشانده شده.

گنجینه‌ای در اعماق

گنجینه‌ای در اعماق

یکی از جنگنده‌های Do 17 آلمانی که در خلال جنگ جهانی دوم در آب‌های کم عمق کانال انگلیس سقوط کرده بدون کوچک‌ترین آسیبی آنجا، در زیر آب آرمیده است. مورخین معتقدند که این هواپیما در خلال نبرد بریتانیا از کار افتاده است. کارشناسان در حال برنامه‌ریزی برای بیرون کشیدن این هواپیما و بازسازی آن هستند.

طوفان در کویت

طوفان در کویت

طوفان بهاری آسمان پایتخت کویت را تیره و تاریک کرده و رعد و برق و آسمان خروشان، جلوه‌ای از عظمت طبیعت را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشد.

از ملاقات شما خوش وقتم...

از ملاقات شما خوش وقتم...

SCITOS G5 نام روباتی است که شرکت MetraLabs در خلال برگزاری کنفرانس جهانی روباتیک و اتوماسیون (ICRA) که در شهر کارلسروهه‌ی آلمان برگزار شد، به معرض نمایش عمومی قرارداد.

شما از کدامیک از تصاویر هفته بیشتر خوشتان آمد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات