با Mad Genius، انقلابی‌ترین دسته بازی تا به امروز به همراه امکان کنترل حرکتی اشنا شوید

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
به عقیده‌ی برخی، ایکس‌باکس مایکروسافت، تنها پس از روی کار آمدن کینکت به اوج قدرت خود رسید. نوعی کنترلر-دوربین، که حرکات شما را به صورت کاملا سه‌بعدی اسکن کرده و امکان کنترل بازی های ویدئویی با حرکات و ژست های گوناگون را به مرحله‌ی جدید وارد کرده است. اما پیش‌تر نینتندو، حاکم بلامناضع این عرصه بود که به کمک دسته‌های ویژه‌ی خود، رکورد فروش بی‌سابقه‌ای را رقم زد و به نوعی آغازگر این صنعت بود. البته با وجود تمامی پیشرفت‌ها و تمجیدات، همواره عده‌ی زیادی بوده‌اند که بر هر دو محصول ایرادات متفاوتی را وارد دانسته‌اند. اما آیا می‌توان با ترکیب این دو ایده و پدید آوردن محصولی تازه، نسلی جدید از دسته‌های بازی را معرفی کرد که هم ویژگی‌های حرکتی را پوشش داده، هم حس نوستالژیک دسته‌های فیزیکی را حفظ کند؟ با زومیت همراه باشید تا به معرفی مدجینیس، یعنی همان ناجی نوظهور بپردازیم.
تبلیغات

این محصول، را هم می‌توان به نوعی ترکیب کینکت ایکس‌باکس با دسته کنسول Wiiنینتندو دانست، هم ترکیب کینکت با پلی استیشن موو(MOVE) سونی. اما آن‌چه که حائز اهمیت است، نتیجه نهایی کار است. دسته‌ای با ظاهری معمولی اما با باطنی انقلابی. این کنترلر به سادگی به دو نیم شده و قابلیت کنترل حرکتی بازی‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

اما شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که دقت این وسیله چقدر است؟ برای یافتن پاسخ، کافی است که ویدئو زیر را تماشا کنید که چگونه از آن برای کنترل نسخه ایکس‌باکس بازی Skyrim استفاده می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این وسیله امکان کنترل کاملا سه‌بعدی بازی را میسر کرده، پرش‌ها یا هرگونه حرکت جزئی شما را تشخیص داده و به کوچک‌ترین تصمیماتتان، جامه عمل می‌پوشاند.

البته آن‌چه که در ویدئو مشاهده می‌کنید، تنها نمونه آزمایشی بوده و در محصول نهایی، تمامی آن سیم‌های اضافی برداشته خواهند شد و دستگاه به صورت کاملا بیسیم کار خواهد کرد.

برخی از کسانی که ویدئو معرفی اولیه محصول در یوتیوب را تماشا کرده بودند، عقیده داشتند که اعمال، با قدری تأخیر صورت می‌گیرد. اما کمپانی سازنده در این مورد اذعان داشته که تأخیرات مشاهده شده، ناشی از عملکرد دسته نبوده و به صورت عمدی و درجهت بهتر دیده شدن اعمال حرکتی، ایجاد شده بودند.

نظر شما درباره‌ای این دسته‌ی جدید چیست؟ و اینکه ایده‌ی پشت آن را تا چه میزان خلاقانه و کاربردی می‌بینید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات