سامسونگ، 5G را تا 2020 راه اندازی می‌کند تا سرعت انتقال اطلاعات در تلفن‌ها به 1Gbps برسد

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
در حال حاضر در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا ارتباطات رادیویی مرتبط با تلفن همراه تحت نسل چهارم یعنی 4G LTE صورت می‌پذیرد که تا سقف سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اما انگار این سرعت هم جوابگوی نیاز کاربران نیست و باعث شده تا شرکت سامسونگ در اقدامی متحورانه پیشگام در پایه‌گذاری نسل پنجم ارتباطات تلفن یا 5G در ابعاد جهانی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ امروز اعلام کرد که توانسته برای اولین بار در جهان هسته اصلی نسل پنجم ارتباطات تلفن همراه را طراحی کرده و بسازد. همچنین با استفاده از این زیرساخت جدید موفق به انجام آزمایشاتی شده که نتایج خیره کننده‌ای را در پی داشته است. بنا‌ به اعلام سامسونگ نسل پنجم می‌تواند سرعتی به اندازه چند صد برابر نسل فعلی یعنی نسل چهارم را به کاربران هدیه کند! بله درست شنیدید چند صد برابر!

نسل پنجم در حقیقت نسل بعدی 4G LTE خواهد بود که قادر است تا سقف ده‌ها گیگابیت اطلاعات را در زمان کمی منتقل کند. طبق ادعای سامسونگ، زمانی که شبکه های نسل پنجم، تجاری‌سازی شوند و در دسترس همگان قرار گیرند به کاربران این قدرت را خواهند داد تا اطلاعات بسیار حجیم مثل فیلم های اولترا اچ‌دی را به راحتی آب خوردن تحت این شبکه منتقل کنند. همچنین به گفته این شرکت سرویس‌های پزشکی از راه دور می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی به بیماران خدمت‌رسانی نموده و پزشکان با فراغ بال به معاینه و احیاناً انجام عمل جراحی بر روی بیماران خود در سراسر جهان بپردازند.

نسل چهارم ارتباطات به تدریج از سال 2008 در دسترس عموم مردم قرار گرفته، اما با این حال هنوز هستند کشورهایی که از موهبت این زیرساخت جدید بی بهره مانده‌اند. برای مثال کشور چین در حال پیاده سازی تکنولوژی LTE می‌باشد اما آنتن‌های ارتباطی آن‌ها دارای مشکلات عدیده ای است که به گفته سامسونگ نسل پنجم، این مشکلات را به طور کامل برطرف خواهد کرد. یکی از مشکلات رایج نقل و انتقال داده در باند موج میلیمتری است که در مسافت‌های زیاد باعث افت شدید سرعت و همچنین کیفیت در ارائه خدمات می‌شود. اما با استفاده آنتن‌های جدید سامسونگ که به آنتن‌های آرایه‌ای تطبیقی معروف هستند این شرکت تضمین می‌کند که باند موج میلیمتری به کار رفته در این آنتن‌ها در فرکانس 28GHz و سرعتی بیشتر از 1.056 گیگابیت در ثانیه در فاصله 2 کیلومتر به راحتی و بدون کوچکترین افت سرعت و کیفیت صورت می‌پذیرد.

چانگ‌یئونگ کینگ، معاون ارشد و رئیس بخش تحقیق و توسعه در زمینه طراحی دیجیتال داخلی و توسعه ارتباطات سامسونگ می‌گوید:

ارائه تکنولوژی جدید باند موج میلیمتری سامسونگ و همچنین استفاده از آن در آنتن‌های آرایه‎ای تطبیقی تولید این شرکت، ما را یک قدم به تجاری‌سازی نسل پنجم ارتباطات نزدیک‌تر می‌کند.

البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که بر روی فناوری نسل پنجم ارتباطات کار می‌کند. در ماه فوریه سال جاری میلادی، NTT DoCoMo اعلام کرد یک آزمایش را با سرعت شگفت انگیز 10Gbps (گیگابیت در ثانیه) با موفقیت به انجام رسانده است.

نظر شما در رابطه با این فناوری چیست؟ آیا سامسونگ قصد دارد علاوه بر بازار تلفن هوشمند، زیرساخت‌های ارتباطاتی را نیز تحت سلطه خود درآورد؟ راستی، به نظر شما آیا قادر خواهیم بود در کشور عزیزمان ایران نیز از این تکنولوژی استفاده کنیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات