نسل جدید کولرهای اینورتور ال جی معرفی شد

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
مطالعه 5 دقیقه
امروز، بخش کولرهای گازی ال‌جی، کنفرانس خبری ویژه‌ای را برای معرفی نسل جدید دستگاه‌های تهویه مطبوع اینورتور خود برگزار کرد. این کنفرانس به شکلی متفاوت و جالب برگزار شد و مسئولین ال‌جی به سبکی خاص به معرفی محصولات جدید خود پرداختند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا محصولات جدید ال‌جی آشنا شوید.
تبلیغات

ال جی در کنفرانس معرفی نسل جدید کولرهای گازی خود که از آنها با نام «سیستم‌های تهویه مطبوع اینورتر تروپیکال ال جی» یاد می‌کند، شیوه‌ جالبی را بکار گرفت. از آنجایی که این کولرهای مصرف به مراتب پایین‌تری را نسبت به نسل قبلی دارند، دو نفر از پرسنل این شرکت در قالب مهماندارن پرواز، شروع به معرفی امکانات و قابلیت‌های محصولات جدید خود نمودند، درست مانند حالتی که مهمانداران هواپیما، اطلاعات پرواز را به مسافران ارائه می‌کنند.

1 ac

آنها اعلام نمودند که سیستم جدید کولرهای گازی اینورترو ال جی از فناوری خاصی برای تهویه هوا بهره می‌برد که باعث بدن‌درد در افراد مسن نمی‌شود. ال جی فیلترهای خاصی را در این کولرها تعبیه نموده و  سیستم یونیزنه نمودن هوا نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

ال جی اعلام کرد که مصرف انرژی در کولرهای گازی جدید آنها نسبت به قبل نزدیک به 60 درصد کاهش یافته است. آنها در پاسخ به پرسش خبرنگاران که مصرف انرژی این کولرها نسبت به کولرهای آبی رایج بازار چقدر است، اعلام کرد که کولرهای گازی جدید ال‌جی نسبت به کولرهای آبی تنها 10 درصد بیشتر برق مصرف می‌کنند؛ اما در عوض هوای به مراتب مطبوع‌تری را ارائه می‌کنند.

ال‌جی در این کنفرانس، تاریخچه مختصری از کولرهای گازی را گزارش کرد و اعلام کرد که در حال حاضر آنها 8 کارخانه تولید کولرگازی دارند که سالانه 16 میلیون دستگاه خروجی دارند.

LG کولر

کولرهای گازی اینورتور تروپیکال ال‌جی که تولید آنها از سال 2011 آغاز شده، قادرند تا محیط‌های گرم تا دمای 60 درجه سانتی‌گراد را به خوبی خنک کنند. سیستم گرمایش این کولرها نیز قادرند تا دمای منفی 10 درجه را گرم کنند و این در حالی است که بنا به ادعای ال‌جی کولرهای کمپانی‌های دیگر با گرم کردن محیط‌های با دمای زیر 0 درجه به مشکل روبر می‌شوند.

نکته جالب توجه دیگر در کولرهای گازی جدید ال‌جی وجود صفحه نمایش برروی بدنه کولر است که بصورت زنده مقدار انرژی در حال مصرف را نمایش می‌دهد. تا مصرف کننده بداند در هر لحظه چقدر برق در حال مصرف شدن است.

ال جی صدا و نویز ایجاد شده توسط این کولرها را به 19 دسی‌بل کاهش داده است. آنها برای اینکه نشان دهند کولرهای بی‌صدایی تولید کرده‌اند اعلام نمودند که استاندارد میزان صدای کتابخانه‌ها 8 دسی‌بل است.

در مناطق گرمسیر و با دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد دستگاه‌های تهویه مطبوع نقش تاثیرگذاری در تامین راحتی و حفظ سلامتی ایفا می‌کنند. اما، مشکلاتی نیز در این بین وجود دارد. در شرایط آب و هوایی بسیار گرم، دستگاه‌های الکترونیک نظیر یخچال فریزر، کامپیوتر و حتی ماشین آلات مختلف و از جمله رادیاتور ماشین تحت فشار قرار گرفته و دچار خرابی زودرس می‌شوند. به تبع، سیستم‌های تهویه مطبوع نیز با معضل استهلاک شدید و از کارافتادگی زودرس روبرو هستند. با این تفاسیر، آیا استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه است؟

شرکت ال‌جی الکترونیک با پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در زمینه بهبود مستمر سیستم‌های تهویه مطبوع سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف به دست آورده،‌‌ هم‌اکنون راهکار جدیدی برای این سوال ارائه کرده است.

این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا‌ قسمت بیرونی و محرک ماشین آلات به هنگام کار شدید، به سبب افزایش دمای قطعات و نفوذ ذرات معلق در هوا آسیب دیده، ازکار بایستد یا صدمه غیرقابل جبرانی بیابد. عوارض ذکر شده دامنگیر بسیاری از دستگاه‌های تهویه مطبوع ارائه شده در بازار ایران نیز هست. در حقیقت، این دستگاه‌ها قادر نیستند در ماه‌های گرم سال به صورت مستمر فرآیند تهویه و خنک سازی را انجام دهند.

در جنوب ایران که دمای هوا اغلب تا 50 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، عدم اطمینان نسبت به عملکرد درست سیستم‌های تهویه مطبوع موجب دل‌نگرانی شهروندان و نارضایتی آن‌ها شده است. بنابراین، شرکت تهویه مطبوع گلدیران لزوم توجه به دو فاکتور زیر را در محصولات عرضه شده در این مناطق احساس کرد:

  • قابلیت ضد خوردگی در برابر طوفان‌های شن و گرد و غبار محلی
  • توان خنک‌سازی مستمر در شرایط دمایی حاد

به این ترتیب، جدیدترین دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی برای عرضه به بازار ایران انتخاب شدند- دستگاه‌هایی که مجهز به «کمپرسور گرمسیری» بوده و مقاوم به شرایط آب و هوایی بسیار شدید هستند. این دستگاه‌ها بگونه‌ای طراحی شده‌اند که علیرغم وجود گرمای سوزان محیط بیرون، دارای عملکرد عادی می‌باشند. به واقع، فن‌آوری جدید کمپرسور گرمسیری ال‌جی، امکان آن را فراهم می‌سازد تا با وجود دمای بالای 60 درجه سانتی‌گراد، هوایی خنک و تازه در فضای خانه و داخل ساختمان جریان یابد. از مزایای دیگر دستگاه، وجود مبدل حرارتی، با ویژگی‌های Gold Fin™ ال جی است که در برابر خوردگی و سایش حاصل از شرایط آب و هوایی خارجی بسیار مقاوم می باشد. سیستم Gold Fin™ عبارت از پوشش ضد خوردگی مقاوم روی سطح مبدل حرارتی دستگاه‌ است. سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی علاوه بر فناوری‌های پیشرفته و قیمت مناسب، به دلیل استفاده از آلیاژهای با دوام، از طول عمر بسیار بالایی حتی در سخت‌ترین شرایط برخوردارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این دستگاه‌ها، توان استثنایی خنک‌کنندگی آن‌هاست. سیستم‌های تهویه مطبوع جدید ال‌جی با بهره بردن از تکنولوژی فن مورب ضمن خنک‌کنندگی سریع و قدرتمند، قادر به پرتاب هوا تا مسافت بالای ۱۵ متر هستند.

گرمای شدید در مناطق جنوبی امری عادی است. گرمای هوا به معنای فعالیت شدیدتر سیستم تهویه مطبوع و در نتیجه مصرف بالای انرژی است؛ اما راهکار جدید ال‌جی به این دل‌نگرانی مشتریان پایان می‌دهد.

در تایتان تروپیکال اینورتر ال‌جی، از کمپرسور BLDC دارای آهنربای نئودیمیم استفاده می‌شود که این تکنولوژی سبب بهبود چشم‌گیر راندمان کمپرسور BLDC نسبت به نمونه AC مرسوم شده و به میزان بالایی مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات