تلفن‌های هوشمند به دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی تجهیز می‌شوند

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش که گوشی Oppo Find 5 با دوربین مکالمه ویدئویی ۵ مگاپیکسلی تولید شد، احتمالاً شما هم مانند ما از آغاز رقابت در افزایش کیفیت دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند، شگفت‌زده شدید. اما ما خبرهای جذاب‌تری برای شما داریم که مطمئناً با شنیدن آن بیش از پیش متعجب خواهید شد. اوپو فایند ۵ آخرین گوشی با دوربین جلویی نامتعارف نیست. به نظر می‌رسد به‌زودی، شاهد عرضه حداقل سه تلفن دیگر با دوربینی جلویی به مراتب با کیفیت‌تر، یعنی ۸ مگاپیکسل خواهیم بود. آنچه تجربه ما ثابت کرده است، بازار موبایل با آغاز یک موج جدید مانند این، از قافله عقب نخواهد ماند و روز به روز شاهد افزایش رقابت و تعدد محصولات با ویژگی‌های جدیدتر در این رابطه خواهیم بود.
تبلیغات

قطعاً در حال حاضر، معروف‌ترین گوشی این رقابت، همان محصول گروه Oppo است؛ بااین‌حال، جالب است بدانید که i-mobile نیز با تولید دو گوشی رقابتی‌تر، یعنی IQ X و IQ XA، پای در این عرصه گذاشته است. البته این دو گوشی در رده گوشی‌های خیلی پیشرفته به حساب نمی‌آیند؛ چراکه تنها از ۱ گیگابایت رم ، ۵ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده‌های ساخت مدیاتک برخوردارند. ولی بخش شگفت‌انگیز مشخصات فنی این گوشی‌ها، استفاده از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین ۱۸ مگاپیکسلی در پشت آن‌ها است. البته شواهد نشان می‌دهد که دستگاه دیگری نیز با نام MeituKiss HD وجود دارد که آن هم از دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی برخوردار است؛ بااین‌حال جزئیات خاص دیگری از آن دردسترس نیست.

البته همان‌طورکه همه ما در حال حاضر می‌دانیم، مگاپیکسل‌ها به تنهایی نمی‌توانند تضمینی برای عکس‌های با کیفیت باشند و این احتمال وجود دارد که حسگرهای مورد استفاده در این گوشی‌ها، همانند سایر جزئیات سخت‌افزاری آن‌ها، از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند. اما چیزی که ما را بیش از این حیرت زده خواهد ساخت، شروع موج احتمالی افزایش مگاپیکسل‌ها،در دوربین‌های جلویی سایر تلفن‌ها، به‌دنبال این ۴ گوشی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات