تعداد اپلیکیشن‌های ویندوز فون از مرز 145 هزار عدد گذشت

شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
به نظر می‌رسد تلاش‌های مایکروسافت برای ترویج پلتفرم موبایل ویندوز فون به نتیجه رسیده است.
تبلیغات

روز گذشته و همزمان با معرفی تلفن لومیا 928 برای شبکه مخابراتی ورایزون، رسما اعلام شد، که تعداد اپلیکیشن‌های تحت فروشگاه ویندوز فون به 145 هزار عدد رسیده است. آخرین آمار رسمی که در این باره منتشر شده بود، مربوط به 7 ماه پیش است که مایکروسافت در ماه اکتبر خبر از 120 هزار اپلیکیشن داده بود.

این بدین معناست که ویندوز فون طی 7 ماه توانسته پذیرای حدود 25 هزار اپلیکیشن جدید باشد. هر چند تعداد اپلیکیشن‌های ویندوز فون به تعداد قابل قبولی رسیده است اما همچنان رشد نرم افزارهای تحت این سیستم‌عامل به آهستگی دنبال می‌شود.

امسال مایکروسافت بالاخره توانست نظر مثبت بسیاری از سرویس‌های محبوب دنیا از جمله یوتیوب، Hulu و فور اسکور را به خود جلب کند و آن‌ها اپلیکیشن تحت ویندوز فون خود را منتشر نمودند. ردمودنی‌ها اعلام نموده‌اند که بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب تحت پلتفرم‌های دیگر برای ویندوز فون نیز عرضه شده‌اند. اگر بخاطر داشته باشید، مایکروسافت چندی پیش یک اپلیکیشن اندرویدی را نیز معرفی کرد که توسط آن کل اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ابزار اندرویدی کاربر اسکن شده و معادل‌های ویندوز فونی آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود. مایکروسافت با این اپلیکیشن تلاش کرد تا به کاربران پلتفرم‌های دیگر اثبات کند که با مهاجرت به ویندوز فون به مشکل کمبود نرم افزار مواجه نخواهند شد.

برای مقایسه بهتر، جالب است بدانید که در حال حاضر اندروید حدود 700 هزار نرم افزار و iOS بیش از 800 هزار اپلیکیشن را در فروشگاه‌های خود جای داده‌اند. مایکروسافت ادعا می‌کند که سطح کیفی اپلیکیشن‌ای موجود در فروشگاه ویندوز بسیار بالاست و نیازهای کاربران را به خوبی پوشش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات